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New Relic株式会社

サービス利用条件

New Relic株式会社サービス利用条件

発効日:2020年8月18日

本契約は、お客様(以下「お客様」又は「貴方」といいます。)による本サービスの無償使用について定めるものであり、New Relicのアカウント登録ページの「同意します(I Agree)」ボタンをクリックすることにより、お客様は、(1) お客様が、以下に定めるサービス利用条件(以下「本契約」といいます。)を確認、理解し、また本契約に拘束されることに同意すること、(2) お客様がNew Relic株式会社(以下「New Relic」又は「当社」といい、お客様と総称して「両当事者」といいます。)と拘束力のある契約を締結することができる法定の年齢に達していること、並びに(3) お客様が、自らのために、又はお客様がユーザーとなっている会社若しくはその他の組織のために、本契約を締結する権限、及び当該法人を本契約に拘束する権限を有していることを表明します。お客様が会社又は組織を代表して本契約に同意する場合、「お客様」及び「貴方」とは、お客様が代表している法人を指すものとします。

当社は、重要な変更についてお客様に通知することにより、随時本契約を更新することができます。本契約の最新版は、www.newrelic.co.jp(以下「本サイト」といいます。)に掲示されます。本契約の変更は、適用法令の遵守に関わる場合におけるすべてのユーザーに対して、また本サービスの新規ユーザーに対して、直ちに効力を生じます。その他すべてのユーザーに対しては、本契約の変更は、本サイト上にかかる変更の通知が掲示されてから15日が経過した時点で効力を生じます。当社がその単独の裁量により重要な更新であると判断する場合、当社は、本サービス、本サイト、当社のブログ若しくはフォーラム(以下に定義します。)を通じて、及び/又はお客様のアカウント管理者の電子メールアドレスへの電子メールにより、かかる重要な変更についてお客様に通知します。当社は、お客様に対して、本サービスの更なる使用が承認される前に、所定の方法で更新された本契約に同意するよう求めることがあります。お客様が変更に同意しない場合、お客様は、下記の「通知」の条項に従って、当社に異議を通知することができます。この場合におけるお客様の救済は、お客様のアカウントを閉鎖することによって本サービスの使用を停止することに限られます。本契約に定めがない限り、お客様によるかかる解除に対して、違約金が課されることはありません。但し、お客様が本サービスを継続して使用した場合、お客様はかかる変更に同意したことになります。本サイトを定期的にチェックし、当社における本契約の現行版をご確認ください。

 

第1条 本サービス

1.1 本サービスの使用 New Relicは、本契約の期間中、ドキュメンテーション(利用ポリシー、利用プラン及びSKUの個別ポリシーを含みます。)、及び本契約に従い、もっぱら内部業務のために本サービスを使用し、アクセスする権利をお客様に許諾します。当社は、当社が当社の提供物を更新しまた更なる特徴を追加する際に、本サービス(本サービスの一部を含みます。)を変更又は中止することがあります。当社は、お客様に予告することなく、いつでも本サービス及び関連するサービスを中止、停止又は変更することができます。当社がお客様の使用を停止又は終了する場合、当社は、現実的に可能である場合には、前もってお客様にお知らせするように努めます。

1.2 お客様ユーザーと関係会社 お客様又はその関係会社の従業員及び委託業者(以下、個別に「ユーザー」といいます。)は、お客様又は関係会社のために、本サービスにアクセスし、本サービスを使用することができます。各ユーザーは、アカウントを作成及び管理するために、ユーザー名、電子メールアドレス、パスワード又はその他の個人情報(以下「ログイン資格情報」といいます。)の提供を要求されることがあり、またそのログイン資格情報を秘密として扱わなければならず、これをいかなる者とも共有することはできません。New Relic及びその関係会社は、「New Relic一般データプライバシー通知(New Relic General Data Privacy Notice)」(現時点においては、https://newrelic.com/privacyに掲示されています。)に従い、アカウント管理及びサポートのために、ログイン資格情報を使用し、収集します。お客様は、そのユーザーによる本契約の遵守及びアカウントを介して行われた行為について責任を負うものとします。お客様は、ユーザーの資格情報の漏洩を認識した場合には、可能な限り速やかにNew Relicに知らせるものとします。

1.3 サポート New Relicは、New Relicの公開コミュニティフォーラム(以下「フォーラム」といいます。現在はdiscuss.newrelic.comに掲示されています。)及びドキュメンテーションを通じてお客様にサポートを提供します。お客様によるフォーラムのご利用には、「コミュニティ規定(Community Terms)」(現時点では、https://newrelic.com/termsandconditions/communitytermsに掲示されています。)が適用されます。

1.4 制限事項 お客様は、下記のいずれの行為についても行わないものとします(また他の者が下記のいずれの行為を行うことも許可しないものとします。)。(a) 類似の若しくは競合する製品若しくはサービスを開発するために本サービスを使用すること、(b) 本サービスへのアクセス若しくは使用について本来支払うべき料金の支払を回避する意図をもって、何らかの手段若しくは方法により、本サービスを取得し若しくは取得しようとすること、(c) 本サービス若しくは関連する特徴のソースコード若しくは非公開APIのリバースエンジニアリング、デコンパイル、逆アセンブルを行い、若しくはこれらにアクセスしようとすること、(d) 本サービスを改変し、若しくは本サービスの派生的著作物を制作し、若しくは本サービスのいずれかの要素若しくはこれに関連する特徴をコピーすること(ソフトウェアの正規のコピーを除きます。)、(e) 本サービスに関するベンチマーク若しくはパフォーマンス情報を公表すること、(f) 第2条第4項(義務)に定める義務の履行若しくは遵守を怠ること、(g) New Relic若しくはその関係会社についてセキュリティの完全性精査、侵入テスト、負荷テスト、DoSシミュレーション、若しくは脆弱性スキャンを実施すること、(h) サードパーティーサービス以外に本サービスへのアクセス又は再使用許諾を第三者に付与すること、又は(i) 第三者のために、若しくは第三者に対して製品若しくはサービスを提供するために、本サービスを使用すること。

 

第2条 お客様データ

2.1 お客様データの構成 本サービス及び関連する特徴は、その構成及び使用(お客様が処理するお客様データの種類を含みます。)をお客様が管理できるように設計されています。New Relicは、お客様及びユーザーが、ソフトウェア、お客様財産、又は本サービスに対するサードパーティーサービスから、アカウントに送信するデータ、情報又はコンテンツを「お客様データ」といいます。お客様データは、アカウントの設定中にお客様が選択するデータ領域においてホスティングされます。

2.2 本サービスを提供するためのお客様データの使用 New Relicは、本サービスを提供するために、お客様データに対する限定的なライセンスを必要とします。たとえば、申し込まれた本サービスによっては、本サービス及び関連する特徴により、ダッシュボード、チャート及びグラフなど、視覚化を補助する表示が制作されることがあります。この場合においては、派生的著作物を制作する権利等が必要となります。お客様は、本サービス及び関連するサービスの管理、改良及び提供、並びにお客様へのサポートの提供に必要な限度で、New Relicに対し、お客様データを使用、複写、保管、送信、表示、改変し、またその派生的著作物を制作する全世界における非独占的な権利を許諾します。

2.3 お客様データのエクスポート、保管 お客様は、本契約の期間中いつでも、お客様のアカウントからサポート対象のフォーマットによりお客様データをエクスポートできます。New Relicは、本サービスに適用されるデータ保管ポリシーに従ってお客様データを保管します。

2.4 義務

(a) お客様は、本サービスの使用及び構成により、New Relicに対してお客様データの処理を指示します。たとえば、New Relicが受領するお客様データの種類、量及び頻度については、お客様の決定及び指示に従います。お客様は、その構成の選択のほか、New Relicのプライバシー若しくはセキュリティの初期設定又は特徴をお客様が無効化したこと(たとえば、送信中のデータの暗号化を無効化すること。)から生じるリスクに対して責任を負います。お客様は、New Relicによって該当する一般向けリリースが行われた後直ちに、当該ソフトウェアのアップデートを実装するものとします。お客様は、その内容及び正確性を含めて、お客様データについて責任を負います。お客様は、本サービス及び関連する特徴の使用に際して、ドキュメンテーション(利用ポリシーを含みます。)を遵守することに同意します。

(b) お客様は、お客様が適用法令、第三者の権利(日本の「個人情報の保護に関する法律」(以下「APPI」といいます。)のほか、知的財産、パブリシティ若しくはプライバシーに関する権利を含みます。)、又はお客様データに適用される条件若しくはポリシーに違反し又はそれらを侵害することなく、第2条第2項(本サービスを提供するためのお客様データの使用)の権利をNew Relic及びその関係会社に許諾し、またお客様データを使用し、本サービスに提出することについて必要とされるすべての権利、同意及び許可を有していることを、New Relic及びその関係会社に対して表明及び保証します。

(c) お客様は、いかなる「禁止対象データ」も本サービスに送信することはできません。「禁止対象データ」とは、(1) 「欧州連合規則2016/679」(European Union Regulation 2016/679)第9条(1) 若しくはその後継法令に列挙される特別な種類のデータ又はAPPIに定める要配慮個人情報、(2) 米国の「医療保険の携行性と責任に関する法律」(Health Insurance Portability and Accountability Act of the United States of America。その後の改正及び追補を含み、以下「HIPAA」といいます。)により規制される、患者、医療若しくはその他の保護対象となる健康情報、(3) クレジットカード、デビットカード若しくはその他の支払カードに関するデータ若しくは金融取引口座情報(銀行口座番号を含みます。)、(4) オンライン口座を利用できるようにする認証情報(たとえば、ユーザー名及びパスワード)、(5) 「行政手続における特定の個人を識別するための番号の利用等に関する法律」における個人番号、社会保障番号、運転免許証番号、若しくはその他の行政識別番号、(6) 米国の「児童オンラインプライバシー保護法」若しくは「グラム・リーチ・ブライリー法」(若しくは関連する規則若しくは規制)等の特別法に基づく規制若しくは保護の対象となるその他の情報、又は(7) 内外の法令において保護の対象となる上記に類似するデータを意味します。お客様はまた、生命維持装置、緊急サービス、核施設、自動運転車又は航空交通管制など、その使用又は不具合により死亡、人身傷害又は環境被害に至るおそれのある活動(以下「高リスク活動」と総称します。)に関連して、本サービス又は関連する特徴を使用することはできません。本サービス及び関連する特徴は、かかる使用についての法的義務(HIPAAの要求事項を含みます。)を充足することを想定しているものではないこと、及びNew Relic又はその関係会社のいずれもHIPAAにおいて定義される事業提携者(Business Associates)ではないことについてお客様は了解します。したがって、本契約の他の定めにかかわらず、New Relic又はその関係会社のいずれも、本サービスに関連して、処理された禁止対象データ又は高リスク活動に関する使用についていかなる責任も負いません。

2.5 システム運用データ New Relicは、その顧客にマルチテナント・クラウド・オファリングのメリットを提供することを目的として、本サービスを運用、管理、改良、インストゥルメント、ベンチマーク及びサポートするために、本サービスの使用、構成及び展開に関する利用統計及びその他の技術データ(たとえば、ページロードデータ)を、収集及び処理することがあります。但し、これを行うことによって第三者がお客様又は自然人である個人を特定し得るおそれがある場合には、New Relicは、かかるデータから得られたいかなる情報も開示しません。

2.6 サードパーティーサービス お客様は、サードパーティーサービスとともに本サービスを使用することを選択できます。お客様は、サードパーティーサービスが本サービスの一部を構成するものではないこと、及びお客様によるサードパーティーサービスの使用には、本契約ではなく、お客様と関連する提供業者との間の契約が適用されることを了解します。なお、サードパーティーサービスは、New Relicにより制御されておらず、また本サービスの一部を構成するものではないため、New Relic及びその関係会社は、サードパーティーサービス(それらのセキュリティ、可用性、機能、動作停止、又はそれらがお客様のお客様財産若しくはサードパーティーサービス、若しくはそれらの提供業者によるお客様データの使用方法に及ぼし得る影響を含みます。)に対していかなる義務又は責任も負いません。お客様が本サービスとともにサードパーティーサービスを有効化する場合、New Relicは、お客様のために、またお客様の指示に基づき、お客様データにアクセスし、お客様データをサードパーティーサービスと交換することができます。本サービスとサードパーティーサービスが併用される場合であっても、本契約に基づくお客様の権利又は当社の義務が拡大されることはありません。

 

第3条 免責

本サービス、サポート及びNew Relicの関連するサービスは、「現状有姿」で提供されます。New Relic、その関係会社及びそのサプライヤーは、明示的若しくは黙示的であるか、又は法令その他によるかを問わず、商品適格性、特定目的適合性、権原、又は侵害の不存在に関する保証を含めて、いかなる保証も行いません。New Relic及びその関係会社は、本サービスの使用中に中断若しくはエラーが生じないこと、当社がお客様データの正確性を確認すること、又は当社がお客様データを喪失することなく保管することについて保証するものではありません。New Relic又はその関係会社のいずれも、お客様が最新バージョンのソフトウェアをインストールしていないことに起因する本サービスの問題、又はインターネット、電子通信若しくは当社の制御外のその他のシステムの使用に内在する遅延、不具合若しくは問題に対しては責任を負いません。New Relic及びその関係会社は、本サービスによって達成される結果に関していかなる保証も行いません。お客様がその他法令に基づく権利を有する場合であっても、法令により要求される保証は、法的に許容される最短の期間に限定されるものとします。

 

第4条 秘密保持

4.1 秘密情報 本契約において、両当事者は、「秘密情報」とは、本契約によりNew Relicから開示された情報であって、New Relicが専有情報若しくは秘密情報として指定したもの、又はその性質及び開示の状況から専有情報若しくは秘密情報であると合理的に理解されるべきものを意味するものとして定義します。New Relicの秘密情報には、本サービス又は関連するサービスに関する技術、価格設定又はパフォーマンス情報が含まれます。

4.2 義務 お客様は、受領当事者として、(a) 本契約において認められる場合を除き、秘密情報の秘密を保持し、秘密情報を第三者に開示せず、また(b) 本契約上の義務を履行し、また本契約上の権利を行使する場合に限り秘密情報を使用します。お客様は、当該秘密情報を知ることについて正当な必要性を有するその従業員、代理人、委託業者、再委託業者及びその他の代表者に対して、秘密情報を開示することができます。但し、それらの者による本第4条(秘密保持)の遵守についてはお客様が引き続き責任を負い、またかかる当事者が、本第4条(秘密保持)と同等以上の秘密保持義務に拘束されることを条件とします。

4.3 除外 これらの秘密保持義務は、(a) 公知であるか、若しくはお客様の責によらずして公知となったこと、(b) お客様が本契約により受領する前から適法に知っていた、若しくは保有していたこと、(c) お客様が、秘密保持義務に違反することなく第三者から適法に受領したこと、又は(d) お客様が、New Relicの秘密情報を使用せずに独自に開発したこと、のいずれかをお客様が文書で証明できる情報に対しては、適用されません。お客様は、法令、召喚状、又は裁判所の命令により要求された場合には、秘密情報を開示することができます。但し(法により認められる場合には)、お客様は、New Relicに予め通知し、また秘密扱いを受けるための努力に協力することを条件とします。

4.4 救済 秘密情報の不正な使用又は開示は、金銭的な損害賠償のみでは十分な救済とならない多大な被害を生じさせることがあります。New Relicは、本第4条(秘密保持)の違反又は違反のおそれに対しては、他に利用可能な救済のほかに、衡平法上の適切な救済を求めることができます。

 

第5条 所有権

いずれの当事者も、本契約に明示的に定められていない権利又はライセンスを他方当事者に許諾するものではありません。本契約におけるNew Relic及びその関係会社の使用権を除き、両当事者間において、お客様は、お客様データに対するすべての知的財産権及びその他の権利を留保します。本契約におけるお客様の使用権を除き、New Relic、その関係会社及びライセンサーは、本サービス、ドキュメンテーション、並びに関連するNew Relic及びその関係会社のテクノロジー、サービス、テンプレート、フォーマット及びダッシュボード(それらに対してNew Relic又はその関係会社が行った変更又は改良を含みます。)に対するすべての知的財産権及びその他の権利を留保します。お客様がNew Relic又はその関係会社に本サービス又はその他のNew Relic若しくはその関係会社の提供物に関するフィードバック又は提案を行った場合、当社は、かかるフィードバック又は提案を無制限に使用することができます。お客様はさらに、お客様又はそのユーザーが、かかるフィードバック又は提案に関して人格権(日本の著作権法第18条乃至第20条の著作者人格権を含みます。)を有する場合であっても、New Relic及びその関係会社に対して、お客様がかかる人格権を行使せず、またユーザーにかかる人格権を行使させないことに同意します。お客様は、本契約に基づき明示的に許諾された権利を除き、他の明示的又は黙示的ないかなる権利も取得しません。

 

第6条 責任の制限

6.1 責任の上限 本契約に起因又は関連するNew Relic及びその関係会社の全責任は、5,500円を限度とします。

6.2 派生的損害に対する権利の放棄 New Relic又はその関係会社のいずれも、使用機会の喪失、紛失データ、逸失利益、セキュリティ措置の失敗、事業の中断、又は間接損害、特別損害、懲罰的損害、付随的損害、信頼利益の損害若しくは派生的損害(その種類を問いません。)については、その発生の可能性を事前に知らされていたとしても、本契約に起因又は関連するいかなる責任も負いません。

6.3 請求の性質及び本来的目的の不達成 本第6条(責任の制限)における権利の放棄及び制限は、契約、不法行為(過失を含みます。)、厳格責任又はその他の法的手段の形式にかかわらず適用され、また本契約における限定された救済によってはその本来の目的を達成することができない場合であっても、引き続き適用されるものとします。

 

第7条 補償

7.1 補償 お客様は、お客様マテリアル、お客様データ又はお客様による(a) 本契約若しくは(b) 適用法規の違反若しくは違反であるとの主張に関連又は起因するものである限り、第三者の請求に対してNew Relic及びその関係会社を防御し、またかかる請求の結果、New Relic及びその関係会社に対して認められた又はお客様が和解において同意した損害賠償金又は費用(合理的な弁護士報酬を含みます。)について、New Relic又はその関係会社に責任や迷惑が生じることのないようにし、またNew Relic又はその関係会社を補償します。New Relicは、自らの費用負担において、自らの弁護士とともに請求に参加することができます。

 

第8条 期間及び解除

8.1 期間 本契約は、お客様がアカウント登録ページの「同意します(I Agree)」ボタンをクリックした日から開始し、本契約の定めに従い解除されるまで存続します。

8.2 解除 New Relicは、理由の有無を問わず、また通知の有無を問わず、いつでも本契約を解除する権利を留保します。お客様は、billing@newrelic.com宛にNew Relicに通知し、お客様のアカウントを閉鎖することにより、いつでも本契約を解除することができます。

8.3 解除の効力 本契約の終了又は解除により、お客様の本サービスに対するアクセスは直ちに停止され、New Relicは、解除又は終了後にお客様データを削除します。秘密情報は、消去された後もお客様の標準的なバックアップにおいて保持できますが、引き続き本契約に基づく秘密保持制限の対象とします。New Relic及びその関係会社は、本契約又はお客様のアカウントの停止又は終了に関してお客様に対していかなる責任も負いません。

8.4 存続条項 本契約の第1条第4項(制限事項)、第2条第4項(義務)、第2条第5項(システム運用データ)、第3条第2項(免責)、第4条(秘密保持)、第5条(所有権)、第6条(責任の制限)、第7条(補償)、第8条(期間及び解除)、第9条(テクニカルサービス)、第10条第2項(準拠法、裁判管轄及び法廷地)、第10条第3項(通知)、第10条第4項(完全合意)、及び第10条第5項(権利放棄及び可分性)は、本契約が終了し又は解除された後も有効に存続します。

 

第9条 テクニカルサービス

9.1 テクニカルサービス お客様は、随時、本サービスに関するトレーニング、イネーブルメント又はその他のテクニカルサービス(以下「テクニカルサービス」といいます。)についてNew Relicに委託を行うことを選択できます。お客様が本サービスを使用し、本サービスにアクセスするために、テクニカルサービスは要求されません。またお客様は、テクニカルサービスが本サービスの一部を構成しないことについて同意します。

9.2 提供、使用 お客様は、New Relic又はその関係会社に対し、テクニカルサービスを提供するために合理的に必要とされるお客様のマテリアル、システム及びその他のリソース(以下「お客様マテリアル」といいます。)へのアクセスを適時に付与するものとし、お客様によりこれが行われない場合には、New Relic又はその関係会社がテクニカルサービスを提供する義務は、かかるアクセスが付与されるまでの間免除されます。New Relic又はその関連会社は、テクニカルサービスを提供するために、サービスパートナーを利用できます。お客様は、New Relic及びその関係会社に対して、お客様がお客様マテリアルをNew Relic及びその関係会社に提供するために必要なすべての権利、同意及び許可を有していることを表明及び保証します。お客様は、両当事者間において、お客様マテリアルに対するすべての所有権を留保するものとし、テクニカルサービスをお客様に提供することに限定して、お客様マテリアルを使用し、これにアクセスする限定的な権利をNew Relic及びその関係会社に許諾します。現在のアカウントを維持することを条件として、お客様は、お客様自身の内部業務の目的に限定して、また本契約に定めるライセンス及び制限に従い、テクニカルサービスの製品を使用する非独占的かつ譲渡不能のライセンスを許諾されます。テクニカルサービスに基づく又は関連するNew Relicの全責任は、常に5,500円を限度とします。

 

第10条 一般条項

10.1 譲渡 お客様は、New Relicから事前の書面による同意を得ることなく、本契約を譲渡することはできません。承認されていない譲渡は無効とします。本契約は、お客様の承認された承継人及び譲受人を拘束し、それらの者の利益に帰するものとします。

10.2 準拠法、裁判管轄及び法廷地 本契約は、抵触法の定め又は「国際物品売買契約に関する国際連合条約」にかかわらず、日本法を準拠法とします。本契約に関連する紛争については、東京地方裁判所を第一審の専属的合意管轄裁判所とします。

10.3 通知 お客様に対する通知は、お客様のアカウントの管理者に対して電子メールが送信された時点で付与されたものとみなされます。New Relicは、電子的方法(本サイト又は本サービスを通じて行われるものを含みますが、それに限定されません。)により、お客様に通知を送付することができ、かかる通知は、お客様が当社に提供した最新の電子メールアドレスが無効である場合又は何らかの理由でかかる通知をお客様に届けることができない場合を含めて、発信された時点で効力を生じるものとします。お客様は、本第10条第3項(通知)に従いNew Relicに通知することにより、その住所を更新することができます。お客様は、お客様の最新の電子メールアドレスを当社に提供し、これを適宜更新することについて責任を負います。お客様は、当社に対しては、New Relic株式会社、東京都港区赤坂9丁目7番1号ミッドタウンタワー18階(写し送付先:New Relic, Inc., 188 Spear Street, Suite 1200, San Francisco, California 94105, Attn: General Counsel。)を宛先として通知を行うことができます。かかる通知は、国内で認知された翌日配達サービス又は料金前払郵便のいずれかにより上記を宛先として行われた場合は、New Relicにより受領された時点で行われたものとみなされます。

10.4 完全合意 本契約、ドキュメンテーション、及びNew Relicにより本サイト上で別途利用可能とされた附属書類又はポリシーは、その対象事項に関する両当事者の完全な合意を定めたものであり、その対象事項に関して従前又は同時に行われた合意に取って代わるものです。お客様による本サービスの使用は、将来の機能又は特徴の提供を条件とするものではありません。本契約は、本サービスにのみ適用され、またNew Relicの有償提供物、又はNew Relic若しくはその関係会社の製品若しくはサービスのリリース前使用には適用されません。New Relicの製品又はサービスに対する有償サブスクリプションについては、https://newrelic.com/termsandconditions/paidに掲載されている(又は別途合意される)条件、並びにドキュメンテーション内に記載されたサービスの料金、請求関連の情報及び製品固有の条件(例えば、ユーザーアカウントの同時利用セッション数)(以下これらを「利用プラン」といいます。)に従います。New Relicの製品又はサービスのリリース前使用については、ドキュメンテーションにおいて定める「リリース前ポリシー(Pre-Release Policy)」に従います。本契約において、見出しは便宜上のものにすぎず、「含む」及びそれに準ずる用語は、制限を伴うことなく解釈されるものとします。お客様の購入注文書、取引フォーム、オンライン条件(クリックラップ契約若しくはブラウズラップ契約)又は請求書ポータルにおける条件は、本契約を修正又は変更するものではなく、明示的に拒否されます(これらの文書はいずれも、お客様ご自身の管理上の目的のためのものにすぎず、New Relicを拘束するものではありません。)。本契約は、日本語で作成及び締結され、すべての点において日本語を正文とします(但し、ドキュメンテーションについては、常に英語版が適用され、優先します。)。ドキュメンテーションを除き、本契約の英訳は参照目的のためのものにすぎません。本契約に関連する連絡及び手続は、日本語で行われるものとします。注文書(該当がある場合)に定める事項に関する使用言語は、注文書で別途定めることができます。但し、注文書に関する連絡及び手続の言語は、日本語とします。

10.5 権利放棄及び可分性 権利の放棄は、放棄する当事者から適式に権限を付与された代表者の署名をもって行われなければならず、黙示的に権利を放棄することはできません。本契約のいずれかの条項が無効、違法又は執行不可能と判断された場合、当該規定は、本契約の他の規定を引き続き有効とするために必要最小限の範囲において制限されます。

10.6 不可抗力 New Relicは、ストライキ、封鎖、戦争、テロ行為、暴動、インターネット若しくは電力・ガス・水道等の不具合、政府による認可拒否、若しくは自然災害など、その合理的な制御を超えた事由により本契約上の義務の履行を遅滞し、又は履行しなかったとしても、その責任を負いません。

10.7 サービスサポート提供者 New Relic及びその関係会社は、当社による本サービス並びに関連する機能及びサポートの提供に際し、サードパーティーであるホスティング及びその他のサービスの提供業者(たとえば、データセンター事業者又はサポートチケットシステム)を使用します。

10.8 独立契約当事者 両当事者は、独立した契約当事者であり、代理店、パートナー又はジョイントベンチャーではありません。

10.9 オープンソースソフトウェア New Relic又はその関係会社がダウンロード用に他のオープンソースソフトウェア(以下「OSS」といいます。)を別途提供する場合(たとえば、コミュニティーツール)、かかるコードは、当該OSSライセンスの条件に従うものとします。ソフトウェアに含まれ、ドキュメンテーションに明記されているOSSについてのライセンスが、必要な限度において、本契約の代わりに、当該OSSに適用されます。

10.10 腐敗行為防止及び輸出 お客様は、日本の「不正競争防止法」、米国の「1977年海外腐敗行為防止法」及び英国の「2010年贈収賄禁止法」を遵守し、またその従業員、コンサルタント及び代理人にそれらを遵守させるものとします。お客様は、米国商務省産業安全保障局(U.S. Commerce Bureau of Industry and Security)、米国財務省外国資産管理局(U.S. Treasury Office of Foreign Assets Control)、又は輸出管理措置及び貿易制裁措置(取引禁止対象となる国、企業及び個人を含み、以下「制裁対象」といいます。)を課すその他の政府機関が執行するすべての適用法(日本の「外国為替及び外国貿易法」を含み、以下「輸出関連法令」といいます。)を遵守することに同意し、また制裁対象に対して本サービスを直接的若しくは間接的に輸出、再輸出若しくはその他の方法で提供せず、又は輸出関連法令に違反して取引の仲介、資金調達若しくはその他の調整・支援を行わないことに同意します。お客様は、お客様が制裁対象に該当せず、又は本サービスの提供を受けることを禁止されていないことを表明します。本サービスは、禁止対象ではないユーザーによって、禁止対象ではない商業目的のために使用されるものとし、また中国又は制裁対象に輸出又は送信することはできません。

10.11 政府がエンドユーザーの場合 米国の連邦政府、州政府又は地方自治体が顧客となる場合、本契約のほかに、ドキュメンテーションにおいて定める政府向け特約条項(Government Addendum)が適用されます。

10.12 反社会的勢力の排除 各当事者は、他方当事者に対し、(i) 自らの役職員には、反社会的勢力に属する者又はそれらと密接な関係を有する者が存在しないこと、(ii) 反社会的勢力が自らの経営に関与していないこと、並びに(iii) 自ら及びその役職員は、反社会的勢力との間に、直接又は間接を問わず何らの資金上その他の関係を有しておらず、また反社会的勢力に対して、名目の如何を問わず、資金提供その他の支援を行っていないことについて、表明及び保証し、また上記のいずれかに該当するおそれのある行為を一切行わないことを誓約します。各当事者は、他方当事者が本第10条第12項に規定する表明及び保証又は誓約に違反した場合には、他方当事者に通知することにより、本契約を直ちに解除することができます。

 

使用用語集
アカウント」とは、お客様が本サービスの使用について管理するためにNew Relic及びその関係会社が提供するオンラインアカウント又はサブアカウントを意味します。
関係会社」とは、(i) お客様については、お客様が50%を超える議決権付証券を有する法人を意味し(かかる法人は、かかる持分が維持されている間に限り、関係会社とみなされます。)、(ii) New Relicについては、直接的又は間接的に、New Relicを支配し、New Relicによって支配され、又はNew Relicと共通の支配下にある法人を意味します。
お客様財産」には、お客様のウェブサイト、インフラストラクチャー、ネットワーク、モバイルアプリケーション又はその他のシステムのほか、サードパーティーサービスにおけるお客様のアカウントが含まれます。
ドキュメンテーション」とは、New Relicのウェブサイトにおける「Documentation」専用ページから提供されているNew Relicのテクニカルガイド及び文書類を意味します。
本サービス」とは、New Relic注文書に定めるNew Relic又はその関係会社に独自の一般に提供されているクラウドサービス、ソフトウェア並びに(New Relic及びその関係会社の顧客層に一般に提供される)それらに対する更新、修正、バグフィックス、変更、改良、新たな特徴、及び機能を意味します。
ソフトウェア」とは、New Relic又はその関係会社が権利を有する頒布ソフトウェア、API、スクリプト又はその他のコードであって、本サービスと共に提供されるものを意味します。
サードパーティーサービス」とは、New Relic又はその関係会社から提供されたものではない、サードパーティーのプラットフォーム、アドオン、サービス又は製品であって、ユーザーが統合し又は本サービスと併用できるようにするものを意味し、サードパーティーのアプリケーション及びプラグインを含みます。



Effective Date: 18 August 2020

This Agreement governs your (“Customer,” “you,” or “your”) unpaid use of the Service and by clicking on the “I Agree” button on the New Relic account registration page, you represent that (1) you have read, understand, and agree to be bound by the Terms of Service set out below (“Agreement”), (2) you are of legal age to form a binding contract with New Relic K.K. (“New Relic,” “we,” “our,” or “us,” and collectively with Customer, the “Parties”), and (3) you have the authority to enter into this Agreement personally or on behalf of the company or other organization you have named as the user, and to bind that entity to this Agreement. In the event you are agreeing to this Agreement on behalf of a company or organization, “Customer,” “you,” and “your” will refer to the entity you are representing.

We may update this Agreement from time to time by providing you with notice of material changes. The most current version of this Agreement will be posted on www.newrelic.co.jp (the “Site”). Any changes to this Agreement will be effective immediately for all users in instances to comply with applicable law, for new users of the Service and, for all other users, any changes to this Agreement will be effective as of fifteen (15) days after posting notice of such changes on the Site. If we determine in our sole discretion that an update is material, we will provide notice of such material change to you through the Service, Site, our blogs or Forums (as defined below), and/or by email to the email address of your account administrator. We may require you to provide consent to the updated Agreement in a specified manner before further use of the Service is permitted. If you do not agree to any change(s), you may notify us of any objection pursuant to the ‘Notices’ section below, and your sole remedy is to stop using the Service by closing your account. Any such termination by you shall be without penalty except as specified in the Agreement. Otherwise, your continued use of the Service constitutes your acceptance of such change(s). Please check the Site regularly to view our then-current Agreement.

 

Section 1 - The Service

1.1. Use of the Service. New Relic grants to Customer during the term of this Agreement the right to use and access the Service for its internal business purposes only in accordance with the Documentation (including the Acceptable Use Policy, Usage Plan, and any SKU specific policies), and this Agreement. We may choose to modify or discontinue the Service, including any portions of the Service, as we update our offerings and add more features. We may stop, suspend, or modify the Service and related services at any time without prior notice to you. If we suspend or terminate your use, we will try to let you know in advance if practicable.

1.2. Customer Users and Affiliates. The employees and contractors of Customer or Affiliates may access and use the Service on Customer’s or Affiliate’s behalf (each, a “User”). Each User may be required to provide a username, email address, password, or other personal information to create and manage an Account (“Login Credentials”) and must keep its Login Credentials confidential and not share them with anyone. New Relic and its Affiliates use and collect Login Credentials for account management and support in accordance with the New Relic General Data Privacy Notice (currently located at https://newrelic.com/privacy). Customer is responsible for its Users’ compliance with this Agreement and the actions taken through the Account. If Customer becomes aware of any compromise of a User’s credentials, Customer will let New Relic know as soon as possible.

1.3. Support. New Relic provides support to Customer via the public New Relic community forums (“Forums”), currently located at discuss.newrelic.com, and Documentation. Customer’s use of the Forums is governed by the Community Terms (currently located at https://newrelic.com/termsandconditions/communityterms).

1.4. Restrictions. Customer will not (and will not permit anyone else to) do any of the following: (a) use the Service to develop a similar or competing product or service; (b) obtain or attempt to obtain the Service by any means or device with intent to avoid paying the fees that would otherwise be payable for such access or use; (c) reverse engineer, decompile, disassemble, or seek to access the source code or non-public APIs to the Service or any related features; (d) modify or create derivative works of the Service or copy any element of or related features with the Service (other than authorized copies of the Software); (e) publish benchmarks or performance information about the Service; (f) fail to perform or observe the obligations set out in Section 2.4 (Obligations); (g) perform any security integrity review, penetration test, load test, denial of service simulation, or vulnerability scan on New Relic or its Affiliates; (h) provide access to or sublicense the Service to a third party other than a Third-Party Service; or (i) use the Service on behalf of, or to provide any product or service to, third parties.

 

Section 2 - Customer Data

2.1. Customer Data Configurations. The Service and related features are designed to provide Customer with control over its configuration and use, including in the types of Customer Data it processes. New Relic refers to the data, information, or content that Customer and Users send to an Account from the Software, the Customer Properties, or Third-Party Services to the Service, as “Customer Data.” The Customer Data will be hosted in the data region that Customer selects during the setup of the Account.

2.2. Use of Customer Data to Provide the Service. New Relic needs a limited license to Customer Data in order to provide the Service. For example, depending on the Service subscribed to, the Service and related features may create visualization aides, such as dashboards, charts, and graphs, which requires, among other rights, a right to create derivative works. Customer grants New Relic a non-exclusive, worldwide right to use, copy, store, transmit, display, modify, and create derivative works of the Customer Data, to the extent necessary to manage, improve, and provide the Service and related services, as well as to provide support to Customer.

2.3. Export of Customer Data; Retention. At any time during the term of this Agreement, Customer may export Customer Data from its Account in supported formats. New Relic retains Customer Data in accordance with the data retention policy applicable to the Service.

2.4. Obligations.

(a) Customer, through its use and configuration of the Service, is instructing New Relic to process Customer Data. For example, the type, quantity, and frequency of Customer Data received by New Relic is pursuant to Customer’s decisions and instructions. Customer is responsible for its configuration choices, and any risks resulting from Customer’s disablement of any New Relic default privacy or security settings or features (e.g. disabling encryption of data in transit). Customer shall implement any Software updates immediately after New Relic makes such available for general release. Customer is responsible for Customer Data, including its content and accuracy. Customer agrees that its use of the Service and related features will comply with the Documentation, including the Acceptable Use Policy.

 (b) Customer represents and warrants to New Relic and its Affiliates that it has all necessary rights, consents, and permissions to grant New Relic and its Affiliates the rights in Section 2.2 (Use of Customer Data to Provide the Service) and to use and submit Customer Data to the Service, all without violating or infringing any applicable laws, third-party rights (including the Act on the Protection of Personal Information of Japan (“APPI”) and other intellectual property, publicity, or privacy rights), or any terms or policies governing Customer Data.

 (c) Customer must not send any “Prohibited Data” to the Service, which means any: (1) special categories of data enumerated in European Union Regulation 2016/679, Article 9(1) or any successor legislation or special care-required personal information under the APPI; (2) patient, medical, or other protected health information regulated by the Health Insurance Portability and Accountability Act of the United States of America (as amended and supplemented) (“HIPAA”); (3) credit, debit, or other payment card data or financial account information, including bank account numbers; (4) credentials granting access to an online account (e.g. username plus password); (5) individual numbers under Act on the Use of Numbers to Identify a Specific Individual in Administrative Procedures, social security numbers, driver’s license numbers, or other government identification numbers; (6) other information subject to regulation or protection under specific laws such as the Children’s Online Privacy Protection Act or Gramm-Leach-Bliley Act of the United States of America (or related rules or regulations); or (7) any data similar to the above protected under foreign or domestic laws. Customer also must not use the Service or related features in connection with any activities where its use or failure could lead to death, personal injury, or environmental damage, such as in life support systems, emergency services, nuclear facilities, autonomous vehicles, or air traffic control (collectively, “High Risk Activities”). Customer acknowledges that the Service and related features are not intended to meet any legal obligations for these uses, including HIPAA requirements, and that neither New Relic nor its Affiliates are Business Associates as defined under HIPAA. Therefore, notwithstanding anything else in this Agreement, neither New Relic nor its Affiliates have any liability for Prohibited Data processed, or High Risk Activity-related use, in connection with the Service.

2.5. Systems Operations Data. In order to provide its customers with the benefits of a multi-tenant cloud offering, New Relic may collect and process utilization statistics and other technical data (e.g. page load data) regarding use, configuration, and deployment of the Service to operate, manage, improve, instrument, benchmark, and support the Service; provided, New Relic will not disclose any information derived from such data if doing so would make it possible for a third party to identify Customer or any individual natural person.

2.6. Third-Party Services. Customer may choose to use the Service together with Third-Party Services. Customer acknowledges that Third-Party Services do not form part of the Service and that Customer’s use of Third-Party Services is subject to Customer’s agreement with the relevant provider and not this Agreement. For clarity, because Third-Party Services are not controlled by New Relic and do not form part of the Service, New Relic and its Affiliates bear no responsibility or liability for Third-Party Services, including their security, availability, functionality, or inoperability, or any effect they may have on your Customer Properties or how the Third-Party Services or their providers use Customer Data. If Customer enables a Third-Party Service with the Service, New Relic may access and exchange Customer Data with the Third-Party Service on Customer’s behalf and instruction. Use of the Service with a Third-Party Service does not expand Customer rights or our obligations under this Agreement.

 

Section 3 Disclaimers

THE SERVICE, SUPPORT, AND ALL RELATED NEW RELIC SERVICES ARE PROVIDED “AS IS”. NEW RELIC, ITS AFFILIATES AND ITS SUPPLIERS MAKE NO WARRANTIES, WHETHER EXPRESS, IMPLIED, STATUTORY, OR OTHERWISE, INCLUDING WARRANTIES OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE, TITLE, OR NONINFRINGEMENT. NEW RELIC AND ITS AFFILIATES DO NOT WARRANT THAT USE OF THE SERVICE WILL BE UNINTERRUPTED OR ERROR-FREE, THAT WE WILL REVIEW CUSTOMER DATA FOR ACCURACY, OR THAT WE WILL MAINTAIN CUSTOMER DATA WITHOUT LOSS. NEITHER NEW RELIC NOR ITS AFFILIATES ARE LIABLE FOR ISSUES WITH THE SERVICE DUE TO CUSTOMER NOT INSTALLING THE LATEST VERSION OF THE SOFTWARE OR DELAYS, FAILURES, OR PROBLEMS INHERENT IN THE USE OF THE INTERNET AND ELECTRONIC COMMUNICATIONS OR OTHER SYSTEMS OUTSIDE OUR CONTROL. NEW RELIC AND ITS AFFILIATES MAKE NO WARRANTIES CONCERNING RESULTS TO BE ACHIEVED FROM THE SERVICE. CUSTOMER MAY HAVE OTHER STATUTORY RIGHTS, BUT ANY STATUTORILY REQUIRED WARRANTIES WILL BE LIMITED TO THE SHORTEST LEGALLY PERMITTED PERIOD.

 

Section 4 - Confidentiality

4.1. Confidential Information. For the purposes of this Agreement, the Parties define “Confidential Information” to mean any of the information disclosed by New Relic under this Agreement that is designated by New Relic as proprietary or confidential, or that should be reasonably understood to be proprietary or confidential due to its nature and the circumstances of its disclosure. New Relic’s Confidential Information includes any technical, pricing or performance information about the Service or related services.

4.2. Obligations. As receiving party, Customer will (a) hold in confidence and not disclose Confidential Information to third parties except as permitted in this Agreement, and (b) only use Confidential Information to fulfill its obligations and exercise its rights in this Agreement. Customer may disclose Confidential Information to its employees, agents, contractors, subcontractors, and other representatives having a legitimate need to know such Confidential Information, provided Customer remains responsible for their compliance with this Section 4 (Confidentiality) and such parties are bound to confidentiality obligations no less protective than this Section 4 (Confidentiality).

4.3. Exclusions. These confidentiality obligations do not apply to information that Customer can document: (a) is or becomes public knowledge through no fault of Customer; (b) it rightfully knew or possessed prior to receipt under this Agreement; (c) it rightfully received from a third party without breach of confidentiality obligations; or (d) it independently developed without using the New Relic’s Confidential Information. Customer may disclose Confidential Information if required by law, subpoena, or court order, provided (if permitted by law) it notifies New Relic in advance and cooperates in any effort to obtain confidential treatment.

4.4. Remedies. Unauthorized use or disclosure of Confidential Information may cause substantial harm for which damages alone may be an insufficient remedy. New Relic may seek appropriate equitable relief, in addition to other available remedies, for breach or threatened breach of this Section 4 (Confidentiality).

 

Section 5 - Ownership

Neither Party grants the other any rights or licenses not expressly set out in this Agreement. Except for New Relic’s and its Affiliates’ use rights in this Agreement, as between the Parties, Customer retains all intellectual property and other rights in Customer Data. Except for Customer’s use rights in this Agreement, New Relic and its Affiliates and licensors retain all intellectual property and other rights in the Service, the Documentation, and related New Relic’s and its Affiliates’ technology, services, templates, formats, and dashboards, including any modifications or improvements to these items made by New Relic or its Affiliates. If you provide New Relic or its Affiliates with feedback or suggestions regarding the Service or other New Relic or its Affiliates’ offerings, we may use the feedback or suggestions without restriction. Customer further agrees that, even if it or its Users have any moral rights (including chosakusha jinkakuken under Articles 18 to 20 of the Copyright Act of Japan) with respect to such feedback or suggestions, Customer shall not exercise, and shall cause Users not to exercise, such moral right against New Relic and its Affiliates. Customer does not acquire any other rights, express or implied hereunder other than those rights expressly granted under this Agreement.

 

Section 6 - Limitations of Liability

6.1. Liability Cap. THE ENTIRE LIABILITY OF NEW RELIC AND ITS AFFILIATES ARISING OUT OF OR RELATED TO THIS AGREEMENT WILL BE LIMITED TO 5,500 JAPANESE YEN.

6.2. Consequential Damages Waiver. NEITHER NEW RELIC NOR ITS AFFILIATES WILL HAVE ANY LIABILITY ARISING OUT OF OR RELATED TO THIS AGREEMENT FOR ANY LOSS OF USE, LOST DATA, LOST PROFITS, FAILURE OF SECURITY MEASURES, INTERRUPTION OF BUSINESS, OR ANY INDIRECT, SPECIAL, PUNITIVE, INCIDENTAL, RELIANCE, OR CONSEQUENTIAL DAMAGES OF ANY KIND, EVEN IF INFORMED OF THEIR POSSIBILITY IN ADVANCE.

6.3. Nature of Claims and Failure of Essential Purpose. The waivers and limitations in this Section 6 (Limitations of Liability) apply regardless of the form of action, whether in contract, tort (including negligence), strict liability, or otherwise and will survive and apply even if any limited remedy in this Agreement fails of its essential purpose.

 

Section 7 - Indemnification

7.1. Indemnification. Customer will defend New Relic and its Affiliates from and against any third-party claim to the extent related to or arising from Customer Materials, Customer Data or Customer’s breach or alleged breach of (a) this Agreement, or (b) any applicable law or regulation, and Customer will hold harmless and indemnify New Relic and its Affiliates against any damages or costs awarded against New Relic or its Affiliates (including reasonable attorneys’ fees) or agreed in settlement by Customer resulting from the claim. Customer may not settle any claim without New Relic’s prior written consent if settlement would require the indemnified party to admit fault or take or refrain from taking any action. New Relic may participate in a claim with its own counsel at its own expense.

 

Section 8 - Term and Termination

8.1. Term. This Agreement starts on the date you click the “I Agree” button on the Account registration page and continues until terminated as specified herein.

8.2. Termination. New Relic reserves the right to terminate this Agreement at any time, with or without cause, and with or without notice. You may terminate this Agreement at any time by notifying New Relic at billing@newrelic.com and closing your Account.

8.3. Effect of Termination. Upon expiration or termination of this Agreement, Customer’s access to the Service will immediately cease and New Relic will delete Customer Data after termination or expiration. Confidential Information may be retained in the Customer’s standard backups after deletion but will remain subject to this Agreement’s confidentiality restrictions. New Relic and its Affiliates will have no liability to you related to suspension or termination of this Agreement or your Account.

8.4. Survival. These Sections survive expiration or termination of this Agreement: 1.4 (Restrictions), 2.4 (Obligations), 2.5 (Systems Operations Data), 3.2 (Disclaimers), 4 (Confidentiality), 5 (Ownership), 6 (Limitations of Liability), 7 (Indemnification), 8 (Term and Termination), 9 (Technical Services), 10.2 (Governing Law, Jurisdiction, and Venue), 10.3 (Notices), 10.4 (Entire Agreement), and 10.5 (Waivers and Severability).

 

Section 9 - Technical Services

9.1 Technical Services. From time to time, Customer may choose to engage New Relic for training, enablement, or other technical services in respect of the Service (“Technical Services”). Technical Services are not required in order for Customer to use and access the Service and Customer agrees that Technical Services do not form part of the Service.

9.2 Delivery; Use. Customer will give New Relic or its Affiliates timely access to Customer materials, systems, and other resources (“Customer Materials”) reasonably needed to provide the Technical Services, and if Customer fails to do so, New Relic’s or its Affiliates’ obligation to provide Technical Services will be excused until access is provided. New Relic or its Affiliates may make use of service partners to provide the Technical Services. Customer represents and warrants to New Relic and its Affiliates that it has all necessary rights, consents, and permissions to provide the Customer Materials to New Relic or its Affiliates. Customer, as between the Parties, retains all ownership rights in the Customer Materials and grants to New Relic and its Affiliates a limited right to use and access the Customer Materials only to provide the Technical Services to Customer. Subject to maintaining a current Account, Customer is granted a non-exclusive and non-transferable license to use the product of any Technical Services for its own internal business purposes only and consistent with the licenses and restrictions set forth in this Agreement. THE ENTIRE LIABILITY OF NEW RELIC UNDER OR IN CONNECTION WITH THE TECHNICAL SERVICES WILL AT ALL TIMES BE LIMITED TO 5,500 JAPANESE YEN.

 

Section 10 – General Terms

10.1. Assignment. Customer may not assign this Agreement without the prior written consent of New Relic. Any non-permitted assignment is void. This Agreement will bind and inure to the benefit of Customer’s permitted successors and assigns.

10.2. Governing Law, Jurisdiction, and Venue. This Agreement is governed by the laws of Japan without regard to conflicts of laws provisions or the United Nations Convention on the International Sale of Goods. The Tokyo District Court has exclusive jurisdiction as the court of first instance with respect to any dispute relating to this Agreement.

10.3. Notices. Notices to you will be deemed given upon email to your account administrator. New Relic may also provide notices to you electronically, including but not limited to through the Site or Service, which shall be deemed given to you upon dispatch including if the last email address you provided to us is invalid, or for any reason that any such notice is not capable of delivery to you. Customer may update its address with notice to New Relic in accordance with this Section 10.3 (Notices). You are responsible for providing us with your most current email address and updating it as applicable. You may give us notice at: New Relic K.K., 18F Midtown Tower, 9-7-1 Akasaka, Minato-ku, Tokyo, with copy to New Relic, Inc., 188 Spear Street, Suite 1200, San Francisco, California 94105, Attn: General Counsel. Such notice shall be deemed given when received by New Relic by letter delivered by nationally recognized overnight delivery service or postage prepaid mail at the foregoing address. 

10.4. Entire Agreement. This Agreement, the Documentation, and any addenda or policies otherwise made available on the Site by New Relic is the Parties’ entire agreement regarding its subject matter and supersedes any prior or contemporaneous agreements regarding its subject matter. Customer’s use of the Service is not contingent on delivery of any future functionality or features. This Agreement applies to the Service only, and does not apply to any paid New Relic offering or pre-release use of New Relic or its Affiliates’ products or services. Paid subscription to the New Relic products or services are governed by the terms published at: https://newrelic.com/termsandconditions/paid (or a separate agreement) and the service pricing, invoicing related information, and product-specific terms (e.g. concurrent user account sessions) contained within the Documentation (the “Usage Plan”). Pre-release use of the New Relic products or services is governed by the Pre-Release Policy as set out in the Documentation. In this Agreement, headings are for convenience only and “including” and similar terms are to be construed without limitation. The terms in any Customer purchase order, business form, online terms (i.e. click-wrap or browse-wrap), or invoicing portal will not amend or modify this Agreement and are expressly rejected; any of this documentation is for Customer’s own administrative purposes only and is not binding on New Relic. This Agreement has been prepared and executed in the Japanese language, which will govern in all respects except for the Documentation, in which the English language version shall at all times govern and control. Except for the Documentation, the English translation of this Agreement is for reference purposes only. All communications and proceedings relating to this Agreement must be conducted in Japanese. The controlling language with respect to matters set forth in an Order, if applicable, may be separately specified in the Order; provided however, that the language of communications and proceedings relating to Orders shall be Japanese.

10.5. Waivers and Severability. Waivers must be signed by the waiving party’s authorized representative and cannot be implied. If any provision of this Agreement is held invalid, illegal, or unenforceable, it will be limited to the minimum extent necessary so the rest of this Agreement remains in effect.

10.6. Force Majeure. New Relic is not liable for any delay or failure to perform any obligation under this Agreement due to events beyond its reasonable control, such as a strike, blockade, war, act of terrorism, riot, Internet or utility failures, refusal of government license, or natural disaster. 

10.7. Service Support Providers. New Relic and its Affiliates use third-party hosting and other service providers (e.g. data center providers or support ticketing systems) in our supply of the Service and related features and support.

10.8. Independent Contractors. The Parties are independent contractors, not agents, partners, or joint venturers.

10.9 Open Source Software. To the extent New Relic or its Affiliates separately make available other open source software (“OSS”) for download (e.g. community tools), such code is governed by the terms of the applicable OSS license. To the extent required, the license for any OSS included in the Software, identified in the Documentation, will apply to the OSS instead of this Agreement. 

10.10. Anti-Corruption and Export. Customer will, and will cause its employees, consultants, and agents to, comply with the Unfair Competition Prevention Act of Japan, the US Foreign Corrupt Practices Act of 1977 and the UK Bribery Act 2010. Customer agrees to comply with all applicable laws administered by the U.S. Commerce Bureau of Industry and Security, U.S. Treasury Office of Foreign Assets Control, or other governmental entity imposing export controls and trade sanctions (including Foreign Exchange and Foreign Trade Act of Japan; “Export Laws”), including designated countries, entities, and persons (“Sanctions Targets”); and agrees not to directly or indirectly export, re-export, or otherwise deliver the Service to a Sanctions Target, or broker, finance, or otherwise facilitate any transaction in violation of any Export Laws. Customer represents that Customer is not a Sanctions Target or prohibited from receiving the Service. The Service will be used for non-prohibited, commercial purposes by non-prohibited Users and will not be exported or transferred to China or any Sanctions Target.

10.11. Government End-Users. Any United States federal, state, or local government customers are subject to the Government Addendum set forth in the Documentation in addition to this Agreement.

10.12 Elimination of Anti-Social Forces.  Each party hereby represents and warrants to the other party that (i) its officers or employees are not, or are not associated with any anti-social forces (hanshakaitekiseiryoku), (ii) no anti-social forces are involved with its management, and (iii) it or its officers or employees do not, directly or indirectly, have monetary or other relationship with any anti-social forces, or provide funds under any name to or support any anti-social force, and covenant to the other party that it shall not do anything which may result in any of the items described above. Each party may promptly terminate this Agreement by notice to the other party in case of breach of the representations and warranties or covenants set forth in this Section 10.12.

 

GLOSSARY OF TERMS USED:
“Account” means the online account or subaccounts that New Relic and its Affiliates provide for Customer to manage its use of the Service.
“Affiliate” means (i) in the case of the Customer, an entity where Customer owns greater than 50% of the voting securities, provided that such an entity will be considered an Affiliate for only such time as such equity interest is maintained; and (ii) in the case of New Relic, an entity that, directly or indirectly, controls, is controlled by, or is under common control with New Relic. 
“Customer Properties” includes Customer’s websites, infrastructure, networks, mobile applications, or other systems, as well as Customer accounts on Third-Party Services.
“Documentation” means the New Relic technical guides and documentation made available from the dedicated ‘Documentation’ page of the New Relic website.
“Service” means the generally-available New Relic or its Affiliates’ proprietary cloud service set out in the New Relic Order, the Software, and any updates, corrections, bug fixes, modifications, improvements, new features, and functionality (made generally available to New Relic’s and its Affiliates’ customer base) thereto.
“Software” means the distributed software, APIs, scripts, or other code proprietary to New Relic or its Affiliates, which are provided with the Service.
“Third-Party Services” means any third party platform, add-on, service, or product not provided by New Relic or its Affiliates and that a User integrates or enables for use with the Service, including third-party applications and plug-ins.