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New Relic 株式会社サービス利用規約(改良版)

2019年4月更新

このNew Relicサービス利用規約(改良版)は、随時締結される修正覚書及び発注書と併せて(以下「本契約」といいます。)、New Relic株式会社(以下「New Relic」といいます。)からの製品とサービスに対するサブスクリプションのあなたによる購入について定めるものであり、また、あなたNew Relicの間で締結されるものです。本契約において、「あなた」、「あなたの」、「お客様」又はそれらに準ずる用語は、本サービスにアクセスし又はこれを使用する個人若しくは法人又はその関係会社を意味します。あなたが(あなたの雇用主等の)会社のために本サービスにアクセスし、又は本サービスを使用している場合、あなたは、あなたがその会社又はその他の法人を本契約に拘束させる権限を有していることを表明し、保証するものとします。あなたがかかる権限を有していない場合、又はあなた本契約の諸条件に合意しない場合、あなた本契約を受諾してはならず、また本サービスを使用することはできません。

本契約(https://www.newrelic.co.jp/termsandconditions/enhanced-terms-of-serviceに対するリンクを含んだNew Relic発注書を締結することにより、あなたは、その締結日(以下「発効日」といいます。)において、あなたの有償サブスクリプション期間中、本契約の諸条件を「受諾」し、これらに「合意」するものとします。

1. 定義

アカウント」とは、お客様本サービスの使用を管理するために、New Relic又はその関係会社が提供するオンラインアカウント及びダッシュボードを意味します。

関係会社」とは、(i)お客様については、お客様が51%以上の議決権付証券を有する法人をいい(ただし、かかる法人は、かかる持分が維持されている間に限り関係会社とみなされます。)、また(ii)New Relicについては、直接又は間接的に、New Relicが支配し、New Relicによって支配され、又はNew Relicと共通の支配下にある法人を意味します。お客様という記載は、その関係会社及びそのお客様ユーザーを含むものとします。

お客様ユーザー」とは、お客様のために本サービスにアクセスし、これを使用する権限をお客様から付与された個人ユーザーを意味します。

お客様データ」とは、お客様本ソフトウェアによるものを含みます。)により又はお客様のために、本サービスにアップロード又は送信され、またお客様アカウントで利用可能となる電子的なデータと情報を意味します。

ドキュメンテーション」とは、https://docs.newrelic.com/docs及びhttps://docs.newrelic.co.jpお客様に提供される、本サービス及び本ソフトウェアに関するインストールガイド及びその他の文書類を意味します。

料金等」とは、サブスクリプション料金、使用料金、及び発注書に記載されるお客様から支払われるその他の料金を意味します。

発注書」とは、両当事者によって締結される相互に署名済の購入文書を意味します。本契約に基づく発注書を締結することにより、関係会社は、あたかも自らが当初からの当事者であったかのように、このNew Relicサービス利用規約(改良版)に拘束されることに合意するものとします。

本サービス」とは、発注書に記載される有償サービスの提供を意味します。

本ソフトウェア」とは、New Relicドキュメンテーションに記載される本サービスに関連して、独自の条件でお客様に使用の再許諾を行うソフトウェアのバージョンをいい、New Relicの「Agents」を含むものとします。

サブスクリプション期間」とは、お客様本サービスへのアクセスを申し込んだ発注書に定める期間、及びその後の自動更新後の期間を意味します。

2. 本サービスの使用

2.1 サブスクリプションの付与 お客様本契約の諸条件及びドキュメンテーションを遵守することを条件として、New Relicは、お客様に対し、サブスクリプション期間(i)その内部業務のために本サービスにアクセスし、使用する、また(ii)本サービスへのアクセスと使用を支援するためのドキュメンテーションを使用する、限定的、非独占的、譲渡不能、かつサブライセンス不能の権利を許諾します。

2.2 本ソフトウェアの使用許諾 New Relic又はその関係会社が、本サービスに関連して使用する本ソフトウェアへのアクセスをお客様に提供する場合、本契約ドキュメンテーションに従い、該当するサブスクリプション期間中、本ソフトウェアをコピーし、インストールし、設定し、使用する、限定的、非独占的、サブライセンス不能、譲渡不能のライセンスを許諾します。

2.3 使用 お客様お客様ユーザーは、ユーザー名とパスワード又はその他のログイン資格情報(以下「ログイン資格情報」といいます。)を含む、ユーザーアカウントを設定するよう求められることがあります。お客様お客様ユーザーは、ログイン資格情報の秘密性とセキュリティを維持する責任を負います。お客様は、ログイン資格情報に基づく本サービスへのアクセス又は使用(お客様本サービスの使用を許可した各個人のお客様ユーザーの作為と不作為を含みます。)について責任を負うものとします。お客様は、ログイン資格情報の実際の違反又は違反の疑いが生じたときは、直ちにNew Relicに通知するものとします。

2.4 使用制限 お客様は、(i)本契約により認められない限り、本サービス若しくは本ソフトウェアにアクセスせず、若しくは本ソフトウェアを使用せず、(ii)本サービス若しくは本ソフトウェアの基礎となるソフトウェア若しくはソースコードのバージョンのデコンパイル、逆アセンブル若しくはリバースエンジニアリングを行わず、(iii)本サービス若しくは本ソフトウェア若しくはそれらの一部のホスト、販売、再販売、レンタル、利用、サブライセンス、リース若しくはその他の方法による提供を行わず、あるいはそれらをタイムシェアリング目的若しくはサービスビューローベースで使用せず、(iv)本サービスに含まれる著作権若しくは財産権の表示を削除せず、若しくは本サービス若しくは本ソフトウェアに第三者の商標を付さず、あるいは本サービス若しくは本ソフトウェアお客様若しくはその他の第三者により開発され、若しくはそれらに帰属し、それらの専有物であることをその他の方法で示唆せず、(v)アクセス若しくは使用に対して支払われるべき料金等の支払いを回避する目的で、何らかの手段若しくはデバイスにより、本サービス若しくは本ソフトウェアを取得せず、若しくはそれらの取得を試みず、(vi)本契約に別段の定めがある場合、若しくはNew Relic若しくはその関係会社(該当する方)から事前の書面による同意を得た場合を除き、類似若しくは競合するウェブサイト、アプリケーション、本ソフトウェア若しくは本サービスを構築するためなどの目的で、第三者による本サービスへのアクセスを可能にせず、(vii)悪意のある手段若しくはデバイスにより、New Relic若しくはその関係会社、若しくはNew Relic若しくはその関係会社のその他のお客様の情報へのアクセス、変更若しくは破棄を行うために、本サービス若しくは本ソフトウェアを使用せず、(viii)New Relic若しくはその関係会社のシステム、若しくは他の当事者のコンピューター、財産若しくは情報の操作に損害を与えるおそれのあるウィルス、ウォーム、トロイの木馬、その他有害なソフトウェアコード若しくは類似のファイルを導入するために、本サービス若しくは本ソフトウェアを使用せず、(ix)New Relic若しくはその関係会社のサーバーに接続されているNew Relic若しくはその関係会社のサーバー若しくはネットワークに損害を与え、それらを無効化し、過度な負担を与え、若しくは損傷させる意図をもって、本サービス若しくは本ソフトウェアを使用せず、あるいは他の当事者による本サービス又は本ソフトウェアの使用及び享受を妨害せず、(x)本サービス若しくは本ソフトウェアを通じて意図的にお客様に提供されるものではない手段により、マテリアル若しくは情報を入手せず、若しくは入手を試みず、(xi)他者のプライバシー若しくはその他知的財産に対する権利(著作権を含みます。)の詐取、誹謗、悪用、侵害、つきまとい、脅迫若しくは侵害を行うために、若しくはその他の方法で適用法に違反するために、本サービスを使用せず、(xii)本サービス若しくは本ソフトウェアの一部として含まれるセキュリティ技術を迂回若しくは改変せず、(viii)本サービス若しくは本ソフトウェア上でセキュリティの完全性のレビュー、ペネトレーションテスト、ロードテスト、サービス拒否のシミュレーション若しくは脆弱性スキャン(かかるテストに関連して人間ユーザーの動作を自動的に模倣するためのツールの使用を含みますが、それに限定されません。)を行わず、又は、(xiv)上記のいずれかを行おうとせず、若しくは第三者が行うのを許可しません。本契約において行使可能なその他の権利と救済を損なうことなく、New Relicが、(i)お客様が本項を遵守していない、又は(ii)本サービス若しくはお客様データの完全性が第三者の侵入により脅かされている若しくは脅かされていると疑う場合には、New Relic又はその関係会社は、不正使用の調査が終わるまで、あるいはその調査中、予告なくユーザーによる本サービスの利用を直ちに停止することがあります。ただし、New Relic又はその関係会社は、合理的にできるだけ早く、停止通知をお客様に行いますが、これについては、New Relicのセキュリティーチームが、かかる通知により、調査の遅延若しくは妨害が生じることがなく、又はNew Relic若しくはその関係会社のシステム、若しくはサービスの提供にいかなる損害若しくは害悪を引き起こさないと判断していることを条件とします。

2.5 第三者のソフトウェアと本サービス 本サービスは、お客様が、本サービスに含まれていないソフトウェアのアプリケーションとソフトウェアのサービスをダウンロードし、それらにアクセスし、またそれらを使用することを許可することがあります。かかるアプリケーションとサービスは、New Relic、その関係会社、サプライヤー又はその他の第三者から提供されることがあります。New Relicもその関係会社も、New Relic又はその関係会社から使用許諾されたものでないアプリケーション及びサービスについて責任を負いません。さらに、New Relic又はその関係会社は、本サービスにより、オープンソースライセンス契約(以下「OSS」といいます。)が適用されるソフトウェアを提供することがあります。かかるOSSについては、OSSにより要求される限度で、本契約の規定に代えて、かかるライセンス契約の規定が適用されます。本ソフトウェアと第三者のテクノロジーに適用されるライセンスに関するNew Relicのライセンスページは、https://docs.newrelic.com/docs/licenses及びhttps://docs.newrelic.co.jp/docs/licensesにおけるドキュメンテーションに含まれています。

2.6 サポート、アップデート等 New Relic又はその関係会社(該当する方)は、https://newrelic.com/application-monitoring/pricingに定める「サービスレベル・コミットメント」表に従い、お客様にサポートを提供します。New Relic又はその関係会社は、本サービス又は本ソフトウェアに対して行われた更新、修正、バグリックス、改変、改良、追加、アップグレード及び/又は拡張(該当する場合は、新たな特徴と機能を含みますが、それに限定されません。)のほか、New Relic又はその関係会社の顧客ベースに対して一般に提供されるドキュメンテーション(以下「アップデート等」といいます。)をお客様に提供し、それらのアップデート等は、該当する場合、本サービス本ソフトウェア、又はドキュメンテーションの一部とみなされます。お客様は、かかる該当するアップデート等を受領後合理的にできるだけ早くインストールするものとします。アップデート等New Relic又はその関係会社の顧客ベースに一般にリリースされた日(当日を含みます。)の5日目から、お客様が該当するアップデート等をインストールする日(当日を含みます。)まで、New Relic及びその関係会社は、本サービス可用性(以下に定義します。)が停止したとしても何ら責任も負いません。

2.7 サブライセンス 本サービスお客様への提供に際し、New Relicは、その関係会社のいずれかに対し、本サービス及び関連サービスに関する業務の一切を再委託することができ、お客様はこれに無条件に同意するものとします。かかる再委託を行う場合、New Relicは、第3条及び第6条の規定にかかわらず、再委託先となる関係会社に対して、お客様に関する秘密情報及び/又はお客様データを開示し、提供することができるものとします。

3. お客様データ、セキュリティ

3.1 お客様データ 本契約の諸条件に従うことを条件として、お客様は、New Relic及びその関係会社に対して、もっぱら該当する本サービスお客様に提供し、またそのプロダクト及びサービスを維持、評価、向上、開発及び改良するのに必要な範囲で、お客様データを収集、ホスト、使用、処理、複製、保存、送信、表示し、またお客様データの二次的著作物を作成する、世界全域を対象とする限定的、非独占的、無償の権利を許諾するものとします。New Relic及びその関係会社はまた、保守とサポートのために、お客様アカウントにアクセスすることがあります。New Relicは、本サービスの提供に関連して、お客様データを処理のために米国に移転する権限を留保します。New Relic又はその関係会社は、もっぱら本契約の諸条件に従い、また本サービスを提供するのに必要な場合に限り、お客様のために本サービスを介してお客様データを処理するものとします。

3.2 セキュリティ New Relic又はその関係会社(該当する方)は、お客様データの送信を暗号化するオプションをお客様に供与します。お客様は、お客様お客様データを保護することを希望する場合、お客様データの送信を暗号化するのはお客様の責任であることを了解するものとします。お客様が暗号化を利用しないことを決定し、暗号化されていないお客様データをネットワーク上で送信する場合、お客様はそうすることに伴うすべての関連するリスクを引き受けるものとします。本サービスには、ドキュメンテーションにおいてさらに詳しく記載されているとおり、お客様データの安全性、機密性及び完全性を保護するための業界標準の組織的、物理的、及び技術的な安全管理措置が含まれます。本契約に定める場合を除き、New Relic及びその関係会社は、インターネット又はその他ネットワーク上でお客様本サービスを使用したこと(お客様によるお客様データの送信を含みます。)により生じる責任について義務を負わず、また、かかる組織的、物理的、及び技術的な安全管理措置により、第三者によるお客様データへの不正アクセスを防止できなかった場合においても、お客様に責任を負いません。New Relic及びその関係会社は、それらによるお客様データの保管又は送信が常に安全であり、アクセス不能であること、又は権限を有しない第三者がNew Relic又はその関係会社が講じたセキュリティ対策を打ち破ることができないことを保証することはできません。

3.3 お客様データに対する権利 お客様は、お客様が第3.1項のライセンスを許諾し、お客様による本サービスの使用に関連してお客様データNew Relic及びその関係会社に別途提供するために必要な権利及びライセンスを有していること、並びに、お客様は、そのお客様データを提供することにより、第三者の知的財産又はプライバシーに関する権利を侵害せず、秘密保持の関係、契約上の義務又は適用法に違反しないことを表明し、保証するものとします。上記の定めの一般性を制限することなく、お客様は、New Relic、その関係会社及び/又はお客様本サービスを通じてデータ主体の個人データを処理することに関して、適用ある法律、規則又は規制(日本の「個人情報の保護に関する法律」(以下「個人情報保護法」といいます。)、並びに関連する政省令、規制及び指針を含みますが、それらに限定されません。)の要求に従い、データ主体に対してあらゆる通知を行い、またデータ主体からの同意を得るものとします。お客様は、New Relic、その関係会社及び/又はお客様本サービスを通じてお客様データを処理することが適用法に違反しないようにするすべての責任を負うものとします。お客様は、(i)米国の「医療保険の携行性と責任に関する法律」に定義される「保護対象の健康情報」、(ii)16歳未満の者に関する個人データ(なお、米国の「児童オンラインプライバシー保護法」に定義されるすべての「個人情報」を含みます。)、(iii)政府が発行した識別番号(「行政手続における特定の個人を識別するための番号の利用等に関する法律」による個人番号、社会保障番号、運転免許証番号、及びその他州又は政府が発行する識別番号等を含みます。)、(iv)銀行口座番号等の金融口座情報、(v)オンラインアカウントへのアクセスを認めることになる、ユーザー名又は電子メールアドレスと、パスワード又はセキュリティに関する質問回答の組み合わせ、(vi)クレジットカード番号又はデビットカード番号等の金融口座番号又は決済カードデータ、(vii)個人情報保護法に定義される「要配慮個人情報」、及び(viii)スイス及びいずれかの欧州連合加盟国の居住者に関する、欧州議会規則(EU) 2016/679(以下「GDPR」といいます。)、又は上記のいずれかにより採択された国内法において定義される「特別なカテゴリー」の個人データ(人種・民族起源、政治的意見、宗教的信条、労働組合への加入の有無、心身の状態、性生活、性的嗜好、遺伝子情報、生体認証情報、若しくは犯罪若しくは違反行為を犯した又は犯したとされる事実等を明らかにする個人データを含みます。)を含むお客様データを処理し、又はこれを本サービスに提出してはなりません。New Relic及びその関係会社は、お客様が、本第3.3項に違反して、本サービスを通じてデータを処理し又は本サービスにデータを提出した限度においては、いかなる責任も負いません。

3.4 プライバシーポリシー 本契約に定める諸条件が適用されるお客様データを除き、New Relic又はその関係会社によるお客様ユーザーに関連する個人情報(ログイン資格情報を含みます。)の収集及び使用については、New RelicのプライバシーポリシーとNew Relicのクッキーポリシーが適用されます。

3.5 EU個人データの保護 第3.3項(お客様データに対する権利)に従うことを条件として、データ管理者であるお客様は、本サービスの使用及び設計を通じて、データ処理者であるNew Relic又はその関係会社(該当する方)に対して、本サービスが適用されるアプリケーションのお客様のユーザーに関する個人情報を入手し、収集することを指示するものとします。New Relicは、もっぱら本契約の履行のために、お客様の合理的な指示に従い個人情報を処理します(なお、お客様は、かかるお客様の指示が常に適用法に従ったものであり、またこれによりNew Relic又はその関係会社に適用法を違反させるものではないことを保証するものとします。)。さらに、GDPRの対象となる個人データについては、https://newrelic.com/privacy-shieldに記載のとおり、New Relicが、EU-US プライバシー・シールドとUS-Swiss プライバシー・シールドの自己認証書面において、自己認証しています。「個人データ」、「管理者」及び「データ処理者」の各用語は、GDPRに定める意味を有します。

4. サービスレベル・コミットメント

New Relicが管理するサービスレベルは、本サービスの可用性に関するものであり、たとえば、公衆インターネット上のデータの送信に関するものではありません。New Relicは、(a)計画された保守期間、(b)本サービスに対する差し迫った害悪を未然に防止するのに必要で、New Relicが故意にそのシステム保守を適正に行わなかった結果によるものでない緊急保守、又は(c)不可抗力本契約の定義によります。)を除き、1日24時間年中無休で本サービスを提供できるよう商業的に合理的な努力を行います。本サービスは、お客様がそのインターフェイスにログインし、データを見ることができる限り、利用可能とみなされます(以下「本サービス可用性」といいます。)。New Relicは、いずれの暦月においても99.8%以上の本サービス可用性を維持できるよう商業的に合理的な努力を行います。本サービス可用性が、(i)サブスクリプション期間中に2暦月連続で98.5%を下回り、又は(ii)ある暦月において96.5%を下回ったときは、お客様は、違約金なしで、該当する本サービスの終了を要求することができます。かかる終了は、現行請求期間の終了時において効力を発生し、追加の料金等は課されません。お客様は、New Relicのサポートサイト上でサポートチケットを提出することにより、前月における本サービス可用性の達成状況の開示を求めることができます。本第4条は、本サービス可用性が達成されなかった場合に関するお客様の唯一の救済について定めるものです。

5. 料金等

5.1 料金等 本契約又は発注書に別段の定めがある場合を除き、(i)料金等の見積もりと支払いは、円建てで行い、(ii)料金等は実際の使用量ではなく、購入されたサブスクリプションに基づくものとし、また(iii)支払債務は取消不能とし、一旦支払われた料金等は返金不能とします。

5.2 税金等 発注書に別段の定めがない限り、New Relic料金等と料金設定には、あらゆる性質の税金、賦課金、負担金又はこれらに類する政府割当金(市町村、州、県、連邦又は外国の行政機関から課される付加価値税、消費税、売上税、使用税又は源泉徴収税を含みますが、それらに限定されません。)(以下「税金等」と総称します。)は含まれません。お客様は、本契約に関連するすべての税金等を支払う責任を負います。New Relic又はその関係会社が、本項によりお客様が支払義務を負う税金等を支払い又は徴収する法的義務を負う場合、適切な金額をお客様に請求し、お客様がこれを支払うものとします。ただし、お客様からNew Relicに対し、所轄税務当局の承認を得た有効な非課税証明書が提出された場合は、この限りでないものとします。なお、New Relicの所得、財産及び従業員を基準としてNew Relicに対して課税される税金については、New Relicがすべての責任を負います。

5.3 請求及び支払 New Relicは、該当する発注書に従い、事前にお客様に対して請求を行います。発注書に別段の定めがない限り、請求された料金は、請求書が電子的に交付された日から30日以内に支払わなければならないものとします。お客様は、正確かつ完全な請求と連絡先に関する情報をNew Relicにおいて維持する責任を負います。

5.4 支払の不履行 お客様による期日における料金等の不払は、本契約の重大な違反となり、New Relicは、これについて違反の通知を行い、第11.2項に従いその通知から30日経過後に本契約を解除することができるものとします。本契約が解除された場合、サブスクリプション期間全体について支払われるべき全額が支払われなければなりません。お客様が期日が到来した料金等を支払わない場合、New Relic又はその関係会社(該当する方)は、その他の権利を制限されることなく、お客様にかかる不払に関する30日の期間を定めた通知を交付し、本サービスを停止することがでます。お客様は、停止期間中においても、本サービスに適用されるすべてのサブスクリプションに対する料金等の請求を引き続き受けるものとします。

5.5 遅延利息 期日において支払われない料金等については、年利12パーセント(月利1.0パーセント)又は法定上限利率のいずれか高い方の遅延利息が発生します。

6. 秘密保持

6.1 「秘密情報」とは、受領当事者に提供された、口頭、書面、グラフィック、電子又はその他の形式による、すべての秘密情報であって、(i)「秘密(Confidential)」、「専有(Proprietary)」若しくは同様の指定が表示されたもの、又は(ii)説明文等の表示、開示に至った事情、若しくは情報そのものの性質により秘密若しくは専有と合理的に見られるものをいいます。秘密情報には、開示当事者に開示された後に、受領当事者に開示された第三者の秘密情報又は専有情報も含まれることがあります。下記の例外のいずれかに該当しない限り、お客様データは、お客様秘密情報とします。下記の例外のいずれかに該当しない限り、本サービス及び本サービスの基礎となる本ソフトウェアは、New Relic及びその関係会社秘密情報とします。(i)開示された時点で公知であったか、若しくは開示後に受領当事者の責によらずして公知となったデータ若しくは情報、(ii)開示された時点で受領当事者が秘密保持義務を負わずにすでに知っており、そのことが適格な証拠により証明されているデータ若しくは情報、(iii)(a)開示当事者の書面による承認を得てから開示されているデータ若しくは情報、又は(b)フィードバック等(以下に定義します。)、(iv)開示当事者以外の開示元から秘密保持義務を課されずに受領当事者の知るところとなったデータ若しくは情報、又は(v)開示当事者の秘密情報とは無関係に受領当事者が開発し、そのことが適格な証拠により証明されているデータ若しくは情報は、秘密情報に含まれないものとします。

6.2 いずれの当事者も、(i)相手方当事者の秘密情報を第三者に開示せず、また(ii)開示当事者から事前の書面による承認を得ずに、本契約に定める目的以外の目的のために秘密情報を使用しないものとします。受領当事者は、秘密情報の不正開示があった場合、当該不正開示の詳細を報告し、速やかに開示当事者にその旨を通知し、また当該不正開示の影響を軽減し、合理的にできるだけ早くかかる不正開示を是正することについて、開示当事者を支援するものとします。

6.3 本契約に定める場合を除き、各当事者は、同様の性質の自らの情報を保護するのに用いるのと同等以上の注意(ただし、合理的な注意義務の基準を下回らないものとします。)をもって、相手方当事者の秘密情報を保護するものとします。本契約により開示された秘密情報はすべて、開示当事者の単独の財産とし、本契約に明示的な定めがない限り、受領当事者は、かかる秘密情報に関していかなる利益又は権利も有しません。秘密保持義務は、本契約の終了後も有効に存続します。

6.4 上記の定めにかかわらず、当事者は、(i)本契約に関連して正当な知る必要性があり、また本契約による保護と同等以上の保護について定めた秘密保持契約を受領当事者と締結しているコンサルタント、コントラクター、アドバイザー又は顧問に対して、(ii)法の適用により、裁判所若しくは政府機関からの要求により、若しくは、本契約に基づく権利義務を立証する裁判手続(その必要がある場合)において(ただし、これらの場合、受領当事者は、法的に禁止されていない限り、相手方当事者にかかる開示に異議を述べる機会を与えるために十分な、事前の合理的な書面による通知を行うものとします。)、又は(iii)第2.7項に従い、必要な範囲に限定して、秘密情報を開示することができます。

7. 所有権

7.1 お客様データの所有権 本契約により許諾された権利及びライセンスに従うことを条件として、両当事者間においては、お客様は、お客様データに対するすべての権利、権原及び利益(すべての知的財産権及びその他の権利を含みます。)を留保します。New Relicは、お客様データに対する所有権を主張しません。

7.2 New Relicの所有権 両当事者間においては、New Relic及びその関係会社が、本契約に明示的に定める限定的なサブスクリプションの付与のみを除き、本サービス及び本ソフトウェアに対するすべての権利、権原及び利益(すべての知的財産権及びその他の権利を含みます。)を留保します。なお、New Relic及びその関係会社は、本サービス本ソフトウェアに関してお客様から提供された提案、アイデア、機能拡張に関する要望、フィードバック及び助言(以下「フィードバック等」といいます。)を使用し、又はそれに基づき行動する無制限の権利を有します。New Relic又はその関係会社がかかるフィードバック等を使用し、又はかかるフィードバック等に基づき行動した結果生じた知的財産権は、New Relic及びその関係会社に帰属し、引き続きそれらの財産とします。お客様はさらに、お客様又はそのお客様ユーザーフィードバック等に関して著作者人格権(日本の著作権法第18条乃至第20条の人格権を含みます。)を有している場合においても、お客様は、New Relic及びその関係会社に対して、かかる著作者人格権を行使せず、またお客様ユーザーにかかる権利行使を行わせないものとします。お客様は、本契約に基づき明示的に許諾された権利を除き、本契約により他の明示的又は黙示的な権利を取得しません。

8. 限定保証及び免責

8.1 権限 各当事者は、各当事者が本契約を作成、締結し、また本契約上の義務を履行するのに十分な権利と権限を有することを表明し、保証します。各当事者は、各当事者が本サービスを提供し又は使用(該当する方)に際し、すべての適用法規を遵守することを保証します。

8.2 限定保証 New Relicは、本サービスが、ドキュメンテーションに従い使用され、また本契約において権限が付与されるとおりに使用された場合には、サブスクリプション期間中、実質的にドキュメンテーションに従い作動し、また業界標準に適合する専門的で、プロフェッショナルな方法で履行されることを保証します。

8.3 救済 第8.2条に定める保証の違反が生じた場合、New Relicは、ドキュメンテーションに従い、お客様に追加的な請求を行うことなく、仕様に適合しない本サービスを是正するために商業的に合理的な努力を行います。New Relicが仕様に適合しない本サービスを是正できない場合、お客様は、該当する本サービスを解除し、前払いした未使用の料金等の全額について返金を受けることができます。保証の違反に対するNew Relic本契約上の義務は、お客様がかかる違反についてNew Relicに書面で通知し、またNew Relicがそれを再現及び/又は実証できるよう、かかる仕様に対する不適合に関する十分な証拠をNew Relicに提出することを条件とします。上記の救済は、上記の限定的な保証違反が生じた場合におけるお客様の唯一の救済とします。

8.4 免責 上記で行われた明示的で限定的な保証を除き、本サービス、並びに関連するすべての本ソフトウェア、ドキュメンテーション及びその他の情報とマテリアルは、現状有姿かつ利用可能な範囲で提供されるものとし、New Relic及びその関係会社は、取引過程において生じたものであると否とを問わず、また商品適合性、特定目的適合性、権原又は侵害の不存在に関する黙示的な保証を含めて、明示的又は黙示的を問わず、追加的な保証を否認し、これを行いません。本サービスについて、エラーがないこと又は中断が生じないことは保証されていません。加えて、お客様が本サービスの使用に関連してダウンロード又はその他の方法で取得した第三者のテクノロジーは、お客様ご自身の裁量とリスクにより使用されるものとし、お客様は、かかる第三者のテクノロジーのダウンロード又は取得に起因するお客様のコンピューターシステム、インターネットアクセス、ダウンロード若しくはディスプレイ装置に対する損害、又はデータの紛失に関してすべての責任を負い、またそれらについての一切の請求権及び請求を基礎付ける事実を放棄します。本契約に個別の定めがない限り、New Relicは、本サービス、本ソフトウェア若しくは装置の互換性、又はそれから達成される結果に関して、いかなる保証又は表明も行いません。

9. 補償

9.1 New Relicの補償義務

9.1.1 New Relicは、本契約の諸条件に従ったお客様による本サービスの使用が米国又は日本の特許又は著作権を侵害しているとの請求(以下「お客様への請求」といいます。)に基づくものである限り、お客様並びにお客様の役員、取締役及び従業員を、それらの者を相手方として行われた第三者の請求、裁判又は手続から補償し、また防御します。ただし、(i)New Relicが、お客様への請求について速やかに書面による通知を受けていること、(ii)被補償当事者が(New Relicの費用負担で)かかるお客様への請求に合理的な支援を提供すること、(iii)New Relicが、単独の裁量によりかかるお客様への請求の防御及び協議又は和解を指示する権利を付与されていること、並びに、(iv)お客様New Relic又はお客様自身の過失又は責任を認めておらず、又はかかるお客様への請求の和解に同意していないことを条件とします。New Relicは、お客様への請求に関する解決までの訴訟費用を支払い、また第三者の請求者に認められた終局的な判決の金額(及びかかる判決の一部として第三者に認められた合理的な費用、経費若しくは報酬)を支払うことにより、又は、お客様への請求についての和解金(和解するためにお客様が負担した費用を含みます。)を支払うことにより、本第9.1条の義務を履行したとみなされます。本サービスがかかる侵害請求の対象になった場合、又は対象になる可能性があるとNew Relicが考える場合、お客様は、New Relicが、New Relicの選択と費用負担により、(a)お客様のために本サービスの使用を継続する権利を確保すること、(b)本サービスの使用により侵害が生じないよう本サービスを差し替え若しくは変更すること、又は(c)本サービスを終了し、New Relicに事前に支払われた料金等のうち終了日時点における未使用部分をお客様に返金することを認めるものとします。本項に定める補償義務は、第三者のあらゆる種類の知的財産権の侵害又は不正利用に関する、New Relicの唯一かつ排他的な義務であり、またお客様の唯一かつ排他的な救済とします。

9.1.2 前項のNew Relicの補償義務は、(i)お客様が第9.2項によりNew Relic若しくはその関係会社への補償義務を負う事案、(ii)お客様若しくは第三者による本サービスの変更、(iii)本サービスと、New Relic若しくはその関係会社から提供されたものでないプログラム、データ、装置若しくはマテリアルとの併用、同時運用若しくは組み合わせ(ただし、かかるプログラム、データ、装置若しくはマテリアルを用いずに使用していれば請求が回避されていたであろう場合に限ります。)、(iv)New Relic若しくはその関係会社が、お客様から提供されたお客様の設計、計画、仕様若しくは指示を遵守していたこと、又は、(v)お客様が、侵害があったと主張する請求について通知を受けた後も、侵害があったと主張される活動を継続していたことに起因する請求には適用されません。

9.2 お客様の補償義務 お客様は、New Relic、その関係会社並びにそれらの役員、取締役及び従業員(以下「被補償当事者」といいます。)を、(i)お客様による本サービスの不正使用、若しくはお客様のために活動する個人による本サービスの不正使用、又は(ii)お客様データ若しくはその使用に起因若しくは関連して、それらの被補償当事者に対し提起され若しくは賦課された、第三者の請求、裁判、手続、(法により認められる範囲の)過料若しくは課徴金(それらに対応する際の被補償当事者の費用を含みます。)(本契約に基づく被補償当事者又はお客様によるお客様データの処理が、第三者のプライバシー若しくは知的財産に関する権利を侵害し、若しくは適用法規に違反するとの主張を含みますが、それらに限定されず、それぞれを「New Relicへの請求」といいます。)に対して、補償し、また防御します。ただし、(a)お客様が、New Relicへの請求について速やかに書面による通知を受けていること、(b)被補償当事者が(お客様の費用負担で)かかるNew Relicへの請求に合理的な支援を提供すること、並びに(c)お客様が、単独の裁量によりかかるNew Relicへの請求の防御及び協議又は和解を指示する権利を付与されていることを条件とします。お客様は、New Relicへの請求に関する解決までの訴訟費用を支払い、また第三者の請求者に認められた終局的な判決の金額(及びかかる判決の一部として第三者に認められた合理的な費用、経費若しくは報酬)を支払うことにより、又は、New Relicへの請求についての和解金(和解するために被補償当事者が負担した費用を含みます。)を支払うことにより、本第9.2条の義務を履行したとみなされます。本項に定める補償義務は、第三者のあらゆる種類の知的財産権の侵害又は不正利用に関する、お客様の唯一かつ排他的な義務であり、またNew Relicの唯一かつ排他的な救済とします。

10. 責任の制限

お客様は、New Relic及びその関係会社並びにそれらの従業員及び取締役が、間接的、付随的、特別、派生的、懲戒的又は懲罰的な損害(利益の逸失、信用の喪失、使用機会の喪失、データの喪失又はその他無形資産の紛失を含みますが、それらに限定されません。)について、(かかる損害の可能性について通知を受けていたとしても)何ら責任を負わないことを明示的に理解し、同意するものとします。かかる損害には、代替の製品とサービスの調達、本サービスを介して若しくは本サービスから購入若しくは入手した製品、データ、情報若しくはサービスの不具合、又は本サービスを介して若しくは本サービスから受領したメッセージ若しくは第三者の行為若しくは第三者との間で締結された取引、及びお客様アカウントの終了又は停止に起因する損害が含まれますが、それらに限定されません。

本契約に相反する定めがあるとしてもそれにもかかわらず、本契約(本サービス若しくは関連する本ソフトウェア、ドキュメンテーション、情報又はマテリアルの使用を含みます。)に起因又は関連する損害に対するNew Relic、その関係会社並びにそれらの従業員及び取締役のお客様とその関係会社に対する責任(いかなる原因によるかを問わず、また法的手段の形式にかかわらず)の総額は、常に、(I) 5,500,000円、又は(II)責任を生じた事故直前の12カ月間にお客様がNew Relicに支払った料金等の金額のいずれか多い方の金額に制限されます。上記の責任総額の制限は、第9条(補償)に基づく補償請求、又は第3条(お客様データ、セキュリティ)若しくは第6条(秘密保持)の違反に関する請求には適用されず、これらに対するNew Relic、その関係会社並びにそれらの従業員及び取締役のお客様とその関係会社に対する責任の総額は、責任を生じた事故直前の12ヶ月間に支払われた料金等の3倍を上限とします。

11. 期間、解除

11.1 期間、更新 本契約は、発効日から開始され、本契約により解除されるまで有効に存続します。当初サブスクリプション期間が満了した時点で、発注書に別段の定めがない限り、発注された本サービスは、さらに1年のサブスクリプション期間について自動更新され、その後も同様とします。ただし、一方当事者から相手方当事者に対し、現行サブスクリプション期間終了の30日前までに、更新しない旨の通知がされた場合には、この限りではありません。

11.2 料金設定 かかる更新期間中のユニットあたりの料金設定は、前期間中と同じとします。ただし、New Relicからお客様に料金設定の増額を通知した場合、その増額の効力は、更新時とその後の更新時に発生するものとします。かかる料金設定の増額は、直前のサブスクリプション期間における関連する本サービスに関する料金設定の水準から10%を超えないものとします(ただし、かかる直前の期間における料金設定が、関連する発注書において、ディスカウント、プロモーション用又は1回限りの単価と定められていないことを条件とします。)。

11.3 解除 本契約に明示的に定める場合を除き、お客様は、本契約の有効期間中、理由の如何を問わず(民法第651条第1項による解除を含みますが、それに限定されません。)、本契約又は本契約により締結した発注書を解除することができません。上記の規定にかかわらず、本契約の当事者は、発注書の条件に基づきその時点で有効なサブスクリプション期間がない場合には、理由の有無を問わず、本契約を解除することができます。本契約の当事者は、相手方当事者が本契約の重大な違反を犯し、その旨の書面による通知から30日以内にその違反を治癒しないときは、相手方当事者に書面で通知することにより、本契約を解除することができます。お客様が重大な違反を治癒しないことが解除の理由である場合、お客様は、その時点で期限が到来している料金等(全サブスクリプション期間に対して残存する料金等を含みます。)を支払うものとします。New Relicが重大な違反を治癒しないことが解除の理由である場合、お客様は、前払いしているが未充当の料金等の返金を受けることを求めることができ、解除の効力は、お客様からNew Relicへの解除通知の日から30日後に発生するものとします。(i)一方当事者が当局による差押、仮差押、仮処分、競売、租税滞納処分、若しくはその他の処分を受けたとき、(ii)一方当事者が日本の内外で民事再生手続開始、会社更生手続開始、破産手続開始、若しくはこれらに準ずる手続開始を、合理的な根拠に基づき、申し立て若しくは申し立てられたとき、(iii)一方当事者が債務超過若しくは支払停止に陥ったとき(当該当事者が振り出し若しくは引き受けた手形若しくは小切手が不渡りとなったとき、(iv)一方当事者が(合併若しくは企業結合以外の事由で)営業停止若しくは解散を決議したとき、(v)一方当事者が債権者の利益ための一括譲渡を行ったとき、又は(vi)一方当事者が上記各号のいずれかと類似の状況に陥ったときは、相手方当事者は、書面で通知して直ちに本契約を解除することができます。本契約が解除された場合、本契約によりお客様に許諾された権利及びライセンスは直ちに失効します。

11.4 条項の存続 第1条(定義)、第3.3項(お客様データに対する権利)、第5.5項(遅延利息)、第6条(秘密保持)、第7条(所有権)、第8.4項(免責)、第9条(補償)、第10条(責任の制限)、第11.4項(条項の存続)及び第12条(一般条項)の規定は、本契約の終了後又は満了後も有効に存続します。

12. 一般条項

12.1 お客様の発注 お客様の発注書又はその他お客様から若しくはお客様のためにNew Relicに提出された関連文書における条件は、お客様New Relicの間で別途明示的に合意し、署名した書面による場合を除き、本契約の一部を構成せず、無効とします。

12.2 準拠法 本契約及び本契約に起因又は関連して生じた紛争は、抵触法の定め又は「国際物品売買契約に関する国際連合条約」にかかわらず、日本法を準拠法とし、同法に従って解釈されるものとします。本契約に起因又は関連するすべての紛争について、両当事者は、東京地方裁判所を専属的合意管轄裁判所とし、法廷地とすることに合意します。

12.3 譲渡 お客様は、New Relicに書面で通知することにより、お客様の合併又は買収において存続する者又は法人に本契約の全部を譲渡することができます。ただし、かかる譲渡により、付与されたサブスクリプションの種類又は数量を含め、本サービスにおいて付与されたサブスクリプションの範囲は拡大されないものとします。New Relicは、お客様に書面で通知することにより、(i)その親会社若しくは関係会社に対し、(ii)本契約に基づく本サービスを提供するための通常の業務過程において、(iii)New Relicの合併若しくは買収で存続する者に対し、又は(iv)本契約が関係する事業の承継者に対して、本契約(若しくは本契約の一部)を譲渡することができます。本第12.3項に定める場合を除き、任意、法の適用、その他のいずれによるかを問わず、お客様は、New Relicから事前に書面による同意を得ずに、本契約上の権利義務を譲渡することはできず、かかる譲渡については無効とします。

12.4 通知 本契約による通知は、書面で行われなければなりません。New Relic又はその関係会社は、電子メール又はお客様アカウントから、お客様に通知を行うことができ、かかる通知は、通知が送付された翌営業日に行われたものとみなされます。お客様は、郵送による場合、New Relic株式会社(東京都港区赤坂9丁目7番1号ミッドタウンタワー18階)(写し送付先:New Relic, Inc., 188 Spear Street, Suite 1200, San Francisco, CA, USA 94105, Attn: General Counsel)を宛先として、New Relicに通知を行うことができます。お客様New Relicへの通知は、上記住所への、国内で認知された翌日配達サービス又は料金前払いの郵便のいずれかにより行われ、New Relicが受領した時点で行われたものとみなされます。

12.5 優先順位 発注書New Relic サービス利用規約(改良版)との間に矛盾が生じた場合、その矛盾の範囲内に限り、発注書が優先的に適用されます。本契約は、日本語で作成・締結され、すべての点で日本語版が優先します。本契約の英訳は、もっぱら参照の便宜を図るためのものです。本契約に関する連絡と手続は、日本語で行われなければなりません。発注書に定める事項に関する使用言語については、別途発注書で定められる場合があります。ただし、発注書に関する連絡と手続の言語については、日本語とします。

12.6 不可抗力 本契約の当事者が本契約上の義務を履行せず、又は履行が遅延したとしても、かかる不履行又は遅延が直接又は間接に当該当事者(New Relicの場合、その関係会社を含みます。)の合理的な制御を超えた事由(天災、政府の行為、洪水、火災、地震、騒乱、テロ行為、ストライキ、その他の労使問題(New Relicの従業員が当事者であるもの除きます。)、インターネットの不具合、第三者サービス業者の不具合若しくは遅延、又はDoS攻撃を含みますが、それらに限定されません。以下「不可抗力」といいます。)によるものである限り、いかなる責任も負わないものとします。

12.7 差止命令による救済 各当事者は、本契約に定める誓約の違反が生じ、又は違反のおそれがある場合、損害賠償金では十分な救済とならない回復不能の被害が生じるおそれがあること、及び各当事者は、相手方当事者によるかかる違反又は違反のおそれを差し止めるために、差止命令による仮救済又は本救済を求めることができることを了解し、同意します。本規定のいかなる定めも、当事者(New Relicについては、その関係会社を含みます。)が、損害賠償金の回収など当該当事者が請求しうる一切の救済を求めることを妨げるものと解釈されないものとします。

12.8 独立コントラクターであり代理人ではないこと 両当事者は、本契約に基づく独立コントラクターであり、本契約に定めるいかなる事項も、一方当事者を相手方当事者の雇用主、従業員、代理人若しくは代表者とするものではなく、又は如何なる目的においても、両当事者をジョイントベンチャー若しくはパートナーとするものではありません。本契約のいかなる定めも、両当事者間に委託者と受託者の関係、代理、ジョイントベンチャー、パートナーシップ又は信託の関係を成立させるためのものではありません。いずれの当事者も、相手方当事者を拘束する権限を有しないものとします。

12.9 腐敗行為防止及び輸出に関する法令遵守 各当事者は、「1977年海外腐敗行為防止法」及び英国の「2010年贈収賄禁止法」を遵守し、またその従業員、コンサルタント及び代理人をしてそれらを遵守せしめるものとします。したがって、いずれの当事者も、取引を確保、維持若しくは指示するために又はその他の目的のために、国内外の政府職員に対して、直接又は間接的に、支払、ギフト又はその他価値のあるものを提示、提供又は許可してはなりません。本サービス本ソフトウェアは、輸出、再輸出、みなし輸出及び輸入(あわせて輸出入)について、米国及びその他の政府の管理下に置かれることがあります。お客様は、本サービスの輸出入に関するすべての法律、規制、指令、規則及び管理措置(米国輸出管理規則、国際武器取引規制、米国財務省外国資産管理局の指令、制裁、禁止事項及び制約、並びにあらゆる条約、大統領命令、制定法、それらの改正及び追補(法令)を含みますが、それらに限定されません。)を遵守することに同意するものとします。お客様は、輸出入に関するすべての認可、承認、許可を取得し、またかかるすべての法令を遵守するために他の行為を遂行する責任を負います。本サービスは、商業用であり、禁止対象ではない商業目的のために、禁止対象でないエンドユーザーにより利用されるものとし、また、米国が通商禁止の対象としている国(現在は、北朝鮮、イラン、北スーダン、シリア及びキューバ)に所在するエンドユーザー又はそれらの国の国民に対し、適切な認可又は承認なしに、輸出又は送信されないものとします。お客様は、米国政府により拒否、禁止、除外され、又は制裁(以下、併せて「拒絶」といいます。)の対象となっている個人又は法人に対して本サービスを輸出してはならず、お客様は、自らがかかる拒絶の対象となっている個人又は法人ではないことを表明します。

12.10 反社会的勢力 各当事者は、相手方当事者に対し、(i) 自らの役職員には、反社会的勢力に属する者又はそれらと密接な関係を有する者が存在しないこと、(ii) 反社会的勢力が自らの経営に関与していないこと、並びに、(iii) 自ら及びその役職員は、反社会的勢力との間に直接又は間接を問わず何らの資金上その他の関係を有しておらず、また反社会的勢力に対して、名目の如何を問わず、資金提供その他の支援を行っていないことについて、表明及び保証し、またこれらに該当することとなる行為を一切行わないことを誓約します。各当事者は、相手方が本第12.11条に規定する表明及び保証又は誓約に違反した場合には、相手方に通知することにより、本契約を直ちに解除することができます。

12.11 本契約の変更 New Relicは随時、本契約を変更することができます。ただし、変更が本契約に著しい影響を及ぼす場合、New Relicは、お客様に通知できるよう合理的な努力を行います(例えば、該当する発注書においてお客様が定めた請求連絡担当者若しくは技術連絡担当者に電子メールを送付する方法、又はNew Relicのウェブサイト上若しくはお客様New Relicアカウント経由で掲載する方法によるものとします。)。New Relicお客様の現行のサブスクリプション期間内に本契約を変更する場合、変更されたバージョンは、https://www.newrelic.co.jp/termsandconditions/enhanced-terms-of-serviceに掲載され、その効力は、お客様サブスクリプション期間の次回更新時に発生します。お客様New Relic サービス利用規約(改良版)の更新に異議を唱えた場合、お客様の排他的な救済として、お客様は、サブスクリプション期間の自動更新を取り消すなど、更新しないことを選択することができます。

12.12 完全合意、可分性、副本 本契約は、本契約に定める事項に関する本契約の当事者間の完全な合意を定めるものであり、本契約の当事者間における、本契約に定める事項に関する従前又は現時点における書面又は口頭で行われた一切の合意は、明示的に破棄されます。お客様は、New Relic又はその関係会社から提供された将来提供される可能性のある製品、特徴又は機能に関する情報が、New Relicの一般的な製品の方向性の概要を示すためのものであることを了解し、同意します。お客様の購入決定は、かかる情報に依拠しておらず、又はNew Relic若しくはその関係会社が行った口頭若しくは書面による公開コメントに依存していないものとします。本契約のある規定の履行を請求する権利を行使しなかったとしても、当該規定又はその他の規定の履行を請求する権利を放棄することにはなりません。本契約のある規定が管轄裁判所その他の法廷により執行不可能であると判断された場合、かかる規定は、本契約が引き続き完全に有効かつ執行可能となるよう、必要最低限の範囲で制限又は削除されるものとします。

 

 

New Relic K.K.
Enhanced Terms of Service

Last Updated: April 2019

The New Relic Enhanced Terms of Service, together with any addenda and Order Form(s) entered into from time to time (the “Agreement”) governs your purchase of subscriptions for products and services from New Relic K.K. (“New Relic”), and is between you and New Relic. Wherever used in this Agreement, “you”, “your”, “Customer”, or similar terms means the person or legal entity accessing or using the Service or its Affiliates. If you are accessing and using the Service on behalf of a company (such as your employer) or other legal entity, you represent and warrant that you have the authority to bind that company or other legal entity to this Agreement. If you do not have such authority, or if you do not agree with these terms and conditions, you must not accept this Agreement and may not use the Service.

By executing a New Relic Order Form that references the link to this Agreement found at: https://www.newrelic.co.jp/termsandconditions/enhanced-terms-of-service you are “accepting” and “agreeing” to the terms of this Agreement for your paid Subscription Term on the date of such execution (the “Effective Date”).

1. DEFINITIONS

“Account” means the online account and dashboards that New Relic or its Affiliates provide for Customer to manage its use of the Services.

“Affiliates” means (i) in the case of the Customer, an entity where Customer owns at least 51% of the voting securities, provided that such an entity will be considered an Affiliate for only such time as such equity interest is maintained; and (ii) in the case of New Relic, means any entity that, directly or indirectly, controls, is controlled by, or is under common control with New Relic. Further references to Customer shall be deemed to incorporate its Affiliates and its Customer Users.

“Customer Users” means the individual user(s) authorized by the Customer to access and use the Service on Customer’s behalf.

“Customer Data” means electronic data and information uploaded or transmitted to the Service by or on behalf of the Customer, including by Software, and made available in the Customer Account.

“Documentation” means installation guides and other documentation related to the Service and Software made available to Customer at: https://docs.newrelic.com/docs and https://docs.newrelic.co.jp.

“Fees” means the subscription fees, use fees and any other fees to be paid by Customer described in an Order Form.

“Order Form” means the mutually executed purchasing documents entered into by the parties. By entering into an Order Form hereunder, an Affiliate agrees to be bound by the New Relic Enhanced Terms of Service as if it were an original party hereto.

“Service(s)” means the paid service offering described in an Order Form.

“Software” means the version of the software, including New Relic “Agents” that New Relic may sublicense to Customer under proprietary terms in connection with the Service as described in the Documentation.

“Subscription Term” means the period of time specified in an Order Form during which Customer subscribes to access a Service and any subsequent period following an automatic renewal.

2. USE OF THE SERVICE

2.1 Subscription Grant. Subject to Customer’s compliance with the terms and conditions of this Agreement and the Documentation, New Relic grants to Customer a limited, non-exclusive, non-transferrable, and non-sublicensable right during the Subscription Term to: (i) access and use the Service for its internal, business purposes; and (ii) use the Documentation in support of such access and use of the Service.

2.2 Software License. If New Relic or its Affiliates provide Customer with access to Software to use in connection with the Service, New Relic hereby grants Customer a limited, non-exclusive, non-sublicensable and non-transferable sublicense to copy, install, configure and use the Software during the applicable Subscription Term in accordance with this Agreement and the Documentation.

2.3 Use. Customer and Customer Users may be required to create a user account, including a user name and password or other login credentials (“Login Credentials”). Customer and Customer Users are responsible for maintaining the confidentiality and security of the Login Credentials. Customer is responsible for any access or use of the Service via the Login Credentials, including acts or omissions of each individual Customer User that Customer permits to use the Service. Customer shall immediately notify New Relic in the event of any actual or suspected breach of any Login Credentials.

2.4. Restrictions of Use. Customer will not: (i) access or use the Service or Software except as permitted hereunder; (ii) decompile, disassemble or reverse engineer any software or source code version underlying the Service or Software; (iii) host, sell, resell, rent, exploit, sublicense, lease or otherwise provide the Service or the Software or any portion thereof or use such for time sharing purposes or on a service bureau basis; (iv) remove any copyright or proprietary notices contained in the Service or place any third party’s trademarks on the Service or Software or otherwise imply that the Service or Software was developed, owned by or proprietary to Customer or any other third party; (v) obtain or attempt to obtain the Service or Software by any means or device with intent to avoid paying the Fees that would otherwise be payable for such access or use; (vi) enable access to the Service by any third party except as otherwise provided in this Agreement or with the prior written consent of New Relic or its Affiliates as applicable, including for the purposes of building a similar or competitive website, application, Software or Service; (vii) use the Service or Software to access, alter or destroy any information of New Relic or its Affiliates, or of another customer of New Relic or its Affiliates by any malicious means or device; (viii) use the Service or Software to introduce a virus, worm, Trojan horse or other harmful software code or similar files that may damage the operation of the systems of New Relic or its Affiliates, or another party’s computer, property or information; (ix) use the Service or Software intending to damage, disable, overburden or impair any server or network(s) of New Relic or its Affiliates connected to any server of New Relic or its Affiliates, or interfere with any other party’s use and enjoyment of the Service or Software; (x) obtain or attempt to obtain any materials or information through any means not intentionally made available to Customer through the Service or Software; (xi) use the Service or Software to defraud, defame, abuse, harass, stalk, threaten or infringe the rights of privacy or other intellectual property (including copyright) of others or otherwise violate any applicable law; (xii) circumvent or modify any security technologies included as part of the Service or Software; (xiii) perform any security integrity review, penetration test, load test, denial of service simulation or vulnerability scan (including without limitation by use of any tool designed to automatically emulate the actions of a human user in connection with such testing) on the Service or Software; or (xiv) attempt or permit any third party to do any of the foregoing. Without prejudice to any other rights and remedies available herein, in the event that New Relic suspects that: (i) a Customer has not complied with this Section, or (ii) the integrity of the Service or the Customer Data is, or is likely to be, at risk as a result of a third party intrusion, New Relic or its Affiliates may immediately suspend usage of the Service or Software by any user, without notice, pending, or during any investigation of misuse. However, New Relic or its Affiliates shall provide Customer with notice of suspension as soon as reasonably practicable, provided that New Relic's security team has determined that such notice shall not cause any delay or interfere with its investigation or cause any damage or harm to the systems of New Relic or its Affiliates, or delivery of service.

2.5 Third Party Software and Services. The Service may allow Customer to download, access and use software applications and software services not included in the Service. Such applications and services may be provided by New Relic, its Affiliates, suppliers or other third parties. Neither New Relic nor its Affiliates shall be responsible for applications and services not licensed by New Relic or its Affiliates. In addition, New Relic or its Affiliates may provide software through the Service that is governed by an open source license (“OSS”); to the extent required by the OSS , the terms of such license will apply in lieu of the terms of this Agreement with respect to such OSS. The New Relic license page for the licenses governing Software and third party technology is located in the Documentation at: https://docs.newrelic.com/docs/licenses and https://docs.newrelic.co.jp/docs/licenses.

2.6 Support; Updates. New Relic or its Affiliates, as applicable, will provide support to Customer in accordance with the “Service Level Commitment” table as set forth at: https://newrelic.com/application-monitoring/pricing. New Relic or its Affiliates will make available to Customer any updates, corrections, bug fixes, modifications, improvements, additions, upgrades, and/or any enhancements made to the Service or Software (including, but not limited to, new features and functionality, as applicable) and Documentation, that are made generally available to the customer base of New Relic or its Affiliates (“Updates”), and such Updates will be deemed, as applicable, part of the Service, Software, or Documentation. Customer shall install any such applicable Update as soon as reasonably practicable after receipt. From the date that is five (5) days from and including the date an Update is generally released to the customer base of New Relic or its Affiliates until and including the date that Customer installs the relevant Update, New Relic and its Affiliates shall not be liable for any failures of Service Availability (as further defined).

2.7 Subcontracting. In providing the Services to the Customer, New Relic may subcontract to any of its Affiliates any and all of its duties relating to the Services and related services, to which Customer hereby unconditionally agrees. In the event of such subcontracting, New Relic may disclose and make available to such Affiliates the Confidential Information and/or Customer Data relating to Customer, notwithstanding anything to the contrary in Sections 3 and 6 herein.

3. CUSTOMER DATA; SECURITY

3.1 Customer Data. Subject to the terms of this Agreement, Customer hereby grants to New Relic and its Affiliates a limited, non-exclusive, worldwide, royalty-free right to collect, host, use, process, copy, store, transmit, display and create derivative works of the Customer Data, in each case solely to the extent necessary to provide the applicable Service to Customer and to maintain, evaluate, enhance engagement of, and develop and improve its products and services. New Relic and its Affiliates may also access Customer’s Account for maintenance and support. New Relic reserves the right to transfer Customer Data to the United States for processing in connection with its provision of the Service.  New Relic or its Affiliates shall process Customer Data via the Service on behalf of Customer only in accordance with the terms of this Agreement and as necessary to provide the Service.

3.2 Security. New Relic or its Affiliates, as applicable, provide Customer with the option to encrypt the transmission of Customer Data. Customer acknowledges that it is the Customer’s responsibility to encrypt the transmission of Customer Data should Customer wish to protect it. In the event Customer decides not to utilize encryption and transmits Customer Data unencrypted over a network, Customer assumes all related risks for doing so. The Service will include industry standard administrative, physical, and technical safeguards designed to protect the security, confidentiality and integrity of Customer Data as further described in the Documentation. Except as set forth herein, New Relic and its Affiliates will not be liable for any liabilities arising from the Customer’s use of the Service (including Customer’s transmission of Customer Data) over the internet or other network, or to Customer in the event that such administrative, physical and technical safeguards) fail to prevent unauthorized third party access to Customer Data. New Relic and its Affiliates cannot guarantee that their storage or transmission of Customer Data will always be secure, inaccessible or that unauthorized third parties will not be able to defeat the security measures taken by New Relic or its Affiliates.

3.3 Rights in Customer Data. Customer represents and warrants that it has the rights and licenses necessary to grant the license in Section 3.1 and to otherwise provide Customer Data to New Relic and its Affiliates in connection with Customer’s use of the Service and that by providing its Customer Data it will not violate any intellectual property or privacy rights of third parties, confidential relationships, contractual obligations or applicable laws. Without limiting the generality of the foregoing, Customer shall provide all notices to, and obtain any consents from, any data subject as required by any applicable law, rule or regulation (including, without limitation, Act on the Protection of Personal Information of Japan (“APPI”), and related ordinances, regulations and guidelines) in connection with the processing of any personal data of such data subjects via the Service by New Relic, its Affiliates, and/or Customer. Customer shall be solely responsible for ensuring that any processing of Customer Data by New Relic, its Affiliates, and/or Customer via the Service does not violate any applicable laws. Customer shall not process or submit to the Service any Customer Data that includes any (i) “protected health information,” as defined under the U.S. Health Insurance Portability and Accountability Act; (ii) “personal data” about individuals under the age of 16, which for the avoidance of doubt includes any “personal information” as such term is defined under the U.S. Children’s Online Privacy Protection Act; (iii) government issued identification numbers, including an Individual Number under Act on the Use of Numbers to Identify a Specific Individual in Administrative Procedures, Social Security numbers, driver’s license numbers and other state or government issued identification numbers; (iv) financial account information, including bank account numbers; (v) the combination of a username or email address along with a password or security question and answer that would permit access to an online account; (vi) financial account number or payment card data, including credit card or debit card numbers, (vii) "special care-required personal information" as defined in APPI and (viii) “special categories” of personal data, as defined under Regulation (EU) 2016/679 of the European Parliament (“GDPR”), or any national laws adopted pursuant to any of the foregoing, about residents of Switzerland and any member country of the European Union, including personal data revealing racial or ethnic origin, political opinions, religious beliefs, trade union membership, physical or mental health or condition, sexual life, sexual orientation, genetic data, biometric data, or the commission or alleged commission any crime or offense. New Relic and its Affiliates shall not be liable to the extent that the Customer processes data through, or submits data to, the Service in breach of this Section 3.3.

3.4 Privacy Policy. Except for Customer Data which is governed by the terms and conditions herein, the collection and use of personal information by New Relic or its Affiliates, including Login Credentials, relating to the Customer Users is governed by the New Relic Privacy Policy and New Relic Cookie Policy.

3.5 Protection of EU Personal Data.  Subject to Section 3.3 (Rights in Customer Data), through its use and configuration of the Services, the Customer, as the data controller, is directing New Relic or its Affiliates as applicable, as its data processor, to obtain and collect certain personal data relating to Customer’s users of the application to which the Services are applied.  New Relic agrees to process personal data only for the purpose of performing this Agreement and in accordance with Customer’s reasonable instructions, which Customer warrants shall at all times be in accordance with, and shall not cause New Relic or its Affiliates to be in breach of, applicable law.  Further, for personal data that is subject to GDPR, New Relic self certifies in EU-US and US-Swiss Privacy Shield Self-Certification, as set forth here: https://newrelic.com/privacy-shield. “Personal data,” “controller,” and “data processor” shall have the meanings set forth in GDPR.

4. SERVICE LEVEL COMMITMENT

The service level within New Relic's control is the availability of the Service; not, for example, the transmission of data over the public Internet. New Relic will make commercially reasonable efforts to make the Service available 24 hours a day, 7 days a week, except for: (a) planned maintenance periods; (b) emergency maintenance that is necessary to prevent imminent harm to the Service and is not a result of New Relic’s intentional failure to properly maintain its systems, or (c) any Force Majeure (as defined herein).  The Service will be considered available so long as Customer is able to log in to its interface and view data (“Service Availability”). New Relic will use commercially reasonable efforts to maintain Service Availability (except as set forth above) of at least 99.8% during any calendar month. In the event the Service Availability drops below: (i) 98.5% for two consecutive calendar months during the Subscription Term, or (ii) 96.5% in any single calendar month, Customer may request to terminate the relevant Service with no penalty.  Such termination will be effective as of the end of the then-current billing period and no additional Fees will be charged. Customers may request the Service Availability attainment for the previous month by filing a support ticket on the New Relic support site. This Section 4 describes Customer’s sole remedy for failures of Service Availability.

5. FEES

5.1 Fees. Except as otherwise specified herein or in an Order Form, (i) Fees are quoted and payable in Japanese Yen, (ii) Fees are based on subscriptions purchased and not actual usage, and (iii) payment obligations are non-cancelable and Fees paid are non-refundable.

5.2 Taxes. Unless otherwise stated in the Order Form, New Relic’s Fees and pricing do not include any taxes, levies, duties or similar governmental assessments of any nature, including but not limited to value-added, consumption, sales, use or withholding taxes assessable by any local, state, provincial, federal or foreign jurisdiction (collectively, “Taxes”). Customer is responsible for paying all Taxes associated with this Agreement. If New Relic or its Affiliates have the legal obligation to pay or collect Taxes for which Customer is responsible under this Section, the appropriate amount will be invoiced to and paid by Customer, unless Customer provide New Relic with a valid tax exemption certificate authorized by the appropriate taxing authority. For clarity, New Relic is solely responsible for taxes assessable against it based on New Relic’s income, property and employees.

5.3 Invoicing and Payment. New Relic will invoice Customer in advance and in accordance with the applicable Order Form. Unless otherwise stated in an Order Form, invoiced charges will be paid no more than 30 days after the date of electronic delivery of an invoice. Customer is responsible for maintaining complete and accurate billing and contact information with New Relic.

5.4 Failure to Pay. Customer’s failure to pay any Fees when due is a material breach of this Agreement for which New Relic may provide notice of breach and terminate the Agreement after 30 days notice thereof in accordance with Section 11.2. Upon termination, all amounts due for the entire Subscription Term will be paid. Without limitation of its other rights, New Relic or its Affiliates, as applicable, may suspend the Service for Customer’s failure to pay any Fees when due after providing Customer with 30 days notice of such failure. Customer will continue to be charged all applicable subscription Fees for the Service during any period of suspension.

5.5 Overdue Charges. Any Fees not paid when due will accrue interest at the rate of 12% per annum (or 1.0% per month), or the maximum rate permitted by law, whichever is higher.

6. CONFIDENTIALITY

6.1 “Confidential Information” means all confidential information in oral, written, graphic, electronic or other form furnished to the receiving party that: (i) is designated as “Confidential,” “Proprietary,” or some similar designation; or (ii) reasonably appears to be confidential or proprietary because of legends or other markings, the circumstances of disclosure, or the nature of the information itself. Confidential Information may also include the confidential or proprietary information of a third party disclosed to the disclosing party and then to the receiving party.   Unless falling into one of the exceptions below, Customer Data is the Confidential Information of Customer. Unless falling into one of the exceptions below, the Software underlying the Service and Software is the Confidential Information of New Relic and its Affiliates. Confidential Information does not include data or information which (i) was in the public domain at the time it was disclosed or falls within the public domain after disclosure, except through the fault of the receiving party; (ii) was known to the receiving party at the time of disclosure without an obligation of confidentiality, as demonstrated by competent evidence; (iii) (a) is disclosed after written approval of the disclosing party, or (b) Feedback (as further defined); (iv) becomes known to the receiving party from a source other than the disclosing party without an obligation of confidentiality; or (v) is developed by the receiving party independently of the disclosing party’s Confidential Information as demonstrated by competent evidence.

6.2 Neither party will: (i) disclose the other party’s Confidential Information to a third party or (ii) use the Confidential Information for any purpose other than as indicated in this Agreement without the disclosing party’s prior written approval. The receiving party agrees to notify the disclosing party promptly of any unauthorized disclosure of Confidential Information by providing details of the unauthorized disclosure and to assist the disclosing party in mitigating the impact of the unauthorized disclosure and as far as reasonably practicable remedying any such unauthorized disclosure.

6.3 Except as set forth herein, each party will protect the other party’s Confidential Information with at least the same degree of care and confidentiality, but not less than a reasonable standard of care, which the party uses to protect its own information of similar character. All Confidential Information disclosed hereunder will remain the sole property of the disclosing party and the receiving party will have no interest in or rights with respect thereto except as expressly set forth in this Agreement. The obligation of confidentiality will survive termination of this Agreement.

6.4 Notwithstanding the foregoing, a party may disclose Confidential Information to the extent required: (i) to any consultant, contractor, advisor or counsel who has a bona fide need to know in connection with this Agreement and has executed a protective non-disclosure agreement, at least as protective as hereunder with the receiving party; (ii) by operation of law, or by a court or governmental agency, or if necessary in any proceeding to establish rights or obligations under this Agreement; provided, the receiving party shall, unless legally prohibited, provide the other party with reasonable prior written notice sufficient to permit the other party an opportunity to contest such disclosure; or (iii) in accordance with Section 2.7.

7. OWNERSHIP

7.1 Ownership of Customer Data. Subject to the rights and licenses granted under this Agreement, as between the Parties, Customer retains all right, title and interest (including all intellectual property rights and other rights) in and to the Customer Data. New Relic does not claim any ownership rights to any Customer Data.

7.2 New Relic Ownership. As between the parties, New Relic and its Affiliates retain all right, title and interest (including all intellectual property rights and other rights) in and to the Service and Software, subject only to the limited subscription grant expressly set forth herein. For clarity, New Relic and its Affiliates will have the unrestricted right to use or act upon any suggestions, ideas, enhancement requests, feedback and recommendations provided by Customer relating to the Service and Software (“Feedback”). Any intellectual property rights which may be created as a result of New Relic or its Affiliates using or acting upon such Feedback shall vest in, and remain the property of, New Relic and its Affiliates. Customer further agrees that, even if it or its Customer Users have any moral rights (including chosakusha jinkakuken under Articles 18 to 20 of the Copyright Act of Japan) with respect to any Feedback, Customer shall not exercise, or cause Customer Users not to exercise, such moral right against New Relic and its Affiliates. Customer does not acquire any other rights, express or implied hereunder other than those rights expressly granted under this Agreement.

8. LIMITED WARRANTY AND DISCLAIMER

8.1 Authority. Each party represents and warrants that it has the full right and authority to enter into, execute and perform its obligations under this Agreement. Each party warrants that it will comply with all applicable laws and regulations in its provision or use of the Service as applicable.

8.2 Limited Warranty. New Relic warrants that the Service, when used in accordance with the Documentation and when used as authorized herein, will perform substantially in accordance with the Documentation during the Subscription Term, and will be performed in a professional and workmanlike manner, consistent with industry standards.

8.3 Remedy. In the event of any breach of the warranty set forth in Section 8.2, New Relic will use reasonable commercial efforts to correct the non-conforming Service in accordance with the Documentation at no additional charge to the Customer. In the event that New Relic is unable to correct a non-conforming Service, Customer may terminate the applicable Service and receive a refund of all pre-paid, unused Fees. New Relic’s obligations hereunder for breach of warranty are conditioned upon Customer notifying New Relic of such breach in writing and providing New Relic with sufficient evidence of such non-conformity to enable New Relic to reproduce and/or verify the same. THE FOREGOING REMEDY IS CUSTOMER’S SOLE REMEDY IN THE EVENT OF A BREACH OF THE LIMITED WARRANTY ABOVE.

8.4 DISCLAIMER. EXCEPT FOR THE EXPRESS LIMITED WARRANTY MADE ABOVE, THE SERVICE AND ALL RELATED SOFTWARE, DOCUMENTATION AND OTHER INFORMATION AND MATERIALS ARE PROVIDED AS-IS AND AS-AVAILABLE AND NEW RELIC AND ITS AFFILIATES DISCLAIM AND MAKE NO ADDITIONAL WARRANTIES, EITHER EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING ANY IMPLIED WARRANTIES OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE, TITLE OR NON-INFRINGEMENT AND WHETHER OR NOT ARISING THROUGH A COURSE OF DEALING. THE SERVICE IS NOT GUARANTEED TO BE ERROR-FREE OR UNINTERRUPTED. ADDITIONALLY, ANY THIRD PARTY TECHNOLOGY DOWNLOADED OR OTHERWISE OBTAINED IN CONNECTION WITH CUSTOMER’S USE OF THE SERVICE IS USED AT CUSTOMER’S OWN DISCRETION AND RISK, AND CUSTOMER WILL BE SOLELY RESPONSIBLE FOR AND HEREBY WAIVES ANY AND ALL CLAIMS AND CAUSES OF ACTION WITH RESPECT TO ANY DAMAGE TO CUSTOMER’S COMPUTER SYSTEM, INTERNET ACCESS, DOWNLOAD OR DISPLAY DEVICE, OR LOSS OF DATA THAT RESULTS FROM THE DOWNLOAD OR OBTAINMENT OF ANY SUCH THIRD PARTY TECHNOLOGY. EXCEPT AS SPECIFICALLY PROVIDED IN THIS AGREEMENT, NEW RELIC MAKES NO WARRANTIES OR REPRESENTATIONS CONCERNING THE COMPATIBILITY OF THE SERVICE OR THE SOFTWARE OR EQUIPMENT OR ANY RESULTS TO BE ACHIEVED THEREFROM.

9. INDEMNIFICATION

9.1 New Relic Indemnification Obligations.

9.1.1 New Relic will indemnify and defend Customer and its officers, directors and employees from any third party claim, suit or proceeding brought against such a party to the extent that it is based on a claim that Customer’s use of the Service in accordance with the terms of this Agreement infringes any United States or Japanese patent or copyright (“Customer Claim”), provided that: (i) New Relic is promptly notified in writing of the Customer Claim, (ii) the indemnified party provides reasonable assistance (at New Relic’s expense) with such Customer Claim, (iii) New Relic is accorded the right to have sole discretion to direct the defense and any negotiations or settlement of such Customer Claim, and (iv) Customer does not admit fault or liability of New Relic or itself, or agree to any settlement of such Customer Claim. New Relic shall have met the obligations of this Section 9.1 by paying for the costs to litigate a Customer Claim to conclusion and paying the final judgment awarded to the third party claimant (and any reasonable costs, expenses, or fees awarded to the third party as part of such judgment), or by paying to settle the Customer Claim (including costs incurred by Customer to reach the settlement). Should a Service become, or in New Relic’s opinion likely to become, the subject of any such claim of infringement, then Customer will permit New Relic, at New Relic’s option and expense, to: (a) procure for Customer the right to continue using the Service; (b) replace or modify the Service so that the use becomes non-infringing; or (c) terminate the Service and refund to Customer any Fees paid in advance to New Relic that Customer has not used as of the date of termination. The indemnification obligations set forth in this subsection 9.1 are New Relic’s sole and exclusive obligations, and Customer sole and exclusive remedies with respect to infringement or misappropriation of third party intellectual property rights of any kind.

9.1.2 The New Relic Indemnification Obligations above will not apply to any claim to the extent it arises from: (i) any matter for which Customer is obligated to indemnify New Relic or its Affiliates pursuant to Section 9.2; (ii) the Service being modified by Customer or a third party; (iii) the use, operation or combination of the Service with programs, data, equipment or materials not provided by New Relic or its Affiliates if the claim would have been avoided by using it without such programs, data, equipment or materials; (iv) compliance by New Relic or its Affiliates with Customer designs, plans, specifications or instructions furnished by Customer; or (v) Customer continuation of the allegedly infringing activity after being notified of the alleged infringement claim.

9.2 Customer Indemnification Obligations. Customer will indemnify and defend New Relic, its Affiliates and their officers, directors and employees (“Indemnified Parties”) against any third party claim, suit, proceeding, fine or sanction (to the extent permitted by law) brought against or imposed on such Indemnified Party (including an Indemnified Party’s costs in responding to the foregoing) arising from or relating to (i) the misuse of the Service by Customer, or misuse of the Service by individuals acting on Customer’s behalf, or (ii) Customer Data or the use thereof, including but not limited to, allegations that processing of Customer Data by an Indemnified Party or Customer under this Agreement infringes the privacy or intellectual property rights of a third party or violates any applicable law or regulation (each a “New Relic Claim”) provided that: (a) Customer is promptly notified in writing of a New Relic Claim, (b) the Indemnified Party provides reasonable assistance (at Customer expense) with such New Relic Claim, and (c) Customer is accorded the right to have sole discretion to direct the defense and any negotiations or settlement of such New Relic Claim. Customer shall have met the obligations of this subsection 9.2 by paying for the costs to litigate a New Relic Claim to conclusion and paying the final judgment awarded to the third-party claimant (and any reasonable costs, expenses, or fees awarded to the third party as part of such judgment), or by paying to settle the New Relic Claim (including costs incurred by an Indemnified Party to reach the settlement). The indemnification obligations set forth in this subsection are Customer’s sole and exclusive obligations, and New Relic’s sole and exclusive remedies, with respect to infringement or misappropriation of third party rights of any kind.

10. LIMITATION OF LIABILITY

Customer expressly understands and agrees that New Relic and its Affiliates and their employees and directors will not be liable for any indirect, incidental, special, consequential, punitive or exemplary damages, including but not limited to damages for loss of profits, goodwill, use, data or other intangible losses (even if advised of the possibility of such damages). Such damages include, but are not limited to damages resulting from  procurement of substitute goods and services; failure of goods, data, information or services purchased or obtained or messages received or conduct of third parties, or transactions entered into with third parties through or from the Service; and termination or suspension of Customer’s account.

NOTWITHSTANDING ANYTHING TO THE CONTRARY CONTAINED HEREIN, THE AGGREGATE LIABILITY OF NEW RELIC, ITS AFFILIATES AND THEIR EMPLOYEES AND DIRECTORS TO CUSTOMER AND ITS AFFILIATES FOR ANY DAMAGES ARISING FROM OR RELATING TO THIS AGREEMENT, INCLUDING ANY USE OF THE SERVICE OR RELATED SOFTWARE, DOCUMENTATION, INFORMATION OR MATERIALS (FOR ANY CAUSE WHATSOEVER AND REGARDLESS OF THE FORM OF ACTION) WILL AT ALL TIMES BE LIMITED TO THE GREATER OF: (I) JPY 5,500,000 OR (II) THE AMOUNTS OF FEES THE CUSTOMER PAID TO NEW RELIC IN THE 12 MONTHS IMMEDIATELY PRECEDING THE INCIDENT CREATING LIABILITY. THE FOREGOING AGGREGATE LIABILITY LIMITATION WILL NOT APPLY TO CLAIMS OF INDEMNIFICATION MADE UNDER SECTION 9 (INDEMNIFICATION) OR CLAIMS OF BREACH OF SECTION 3 (CUSTOMER DATA; SECURITY) OR 6 (CONFIDENTIALITY), FOR WHICH THE AGGREGATE LIABILITY OF NEW RELIC, ITS AFFILIATES AND THEIR EMPLOYEES AND DIRECTORS TO CUSTOMER AND ITS AFFILIATES IS CAPPED AT THREE TIMES THE FEES PAID IN THE TWELVE (12) MONTHS IMMEDIATELY PRECEDING THE INCIDENT CREATING LIABILITY.

11. TERM; TERMINATION

11.1 Term; Renewals. This Agreement commences on the Effective Date and will remain in effect until terminated hereunder. Upon expiration of the initial Subscription Term, unless otherwise stated on an applicable Order Form, the ordered Service will automatically renew for additional consecutive Subscription Terms of one (1) year each, unless and until either party gives the other party notice of non-renewal at least thirty (30) days prior to the end of the then-current Subscription Term.

11.2 Pricing. The per-unit pricing during any such renewal term will be the same price as that during the prior term unless New Relic provides Customer notice of a pricing increase, in which case the pricing increase shall be effective upon renewal and thereafter. Any such pricing increase shall not exceed more than a ten percent (10%) increase from the pricing level for the relevant Service in the immediately prior Subscription Term, unless the pricing in such prior term was designated in the relevant Order Form as discount, promotional or one-time pricing.

11.3 Termination. Customer may not terminate this Agreement or any Order Forms entered into hereunder for any reason (including, without limitation, termination pursuant to Article 651, Paragraph 1 of the Civil Code of Japan) during the effective term of the Agreement except as expressly provided herein. Notwithstanding the foregoing, either party may terminate this Agreement for any reason, or no reason, if there is no Subscription Term then in effect under the terms of an Order Form. Either party may terminate this Agreement by written notice to the other party in the event that the other party materially breaches this Agreement and does not cure such breach within thirty (30) days after written notice thereof.  In the event that termination is due to Customer’s material uncured breach, Customer will pay any Fees then due, including Fees remaining for the full Subscription Term. In the event of termination due to New Relic’s material uncured breach, Customer may request to receive a refund of any prepaid, unused Fees, with such termination to be effective 30 days from the date of customer’s termination notice to New Relic. In the event that: (i) a party becomes subject to attachment, provisional attachment, provisional disposition, auction, disposition for delinquent tax or any other disposition by a public authority; (ii) a petition is filed with reasonable grounds by or against a party for civil rehabilitation proceedings, corporate reorganization proceedings, bankruptcy proceedings or any other similar proceedings whether in or outside of Japan; (iii) a party becomes insolvent or suspends payments, including where a bill or check issued or accepted by it is dishonored; (iv) a party resolves to discontinue its business operations or to dissolve (other than due to merger or consolidation); (v) a party makes a general assignment for the benefit of creditors; or (vi) a party comes under circumstances analogous to any of the foregoing, the other party may terminate the Agreement immediately upon written notice. Upon termination, the rights and licenses granted to Customer hereunder will terminate immediately.

11.4 Survival. The following Sections will survive termination or expiration of this Agreement: 1 (Definitions); 3.3 (Rights in Customer Data); 5.5 (Overdue Charges); 6 (Confidentiality); 7 (Ownership); 8.4 (Disclaimer); 9 (Indemnification); 10 (Limitation of Liability); 11.4 (Survival); and 12 (General).

12. GENERAL TERMS

12.1 Customer’s Purchase Order. Any terms or conditions in Customer’s purchase order or any other related documentation submitted by or on behalf of Customer to New Relic do not form part of this Agreement and are void, unless otherwise expressly agreed in writing and signed by both Customer and New Relic.

12.2 Controlling Law. This Agreement and any disputes arising out of or related hereto will be governed by and construed in accordance with the laws of Japan, without giving effect to its conflicts of laws rules or the United Nations Convention on the International Sale of Goods. With respect to all disputes arising out of or related to this Agreement, the Parties consent to exclusive jurisdiction and venue of Tokyo District Court.

12.3 Assignment. Customer may assign this Agreement in its entirety to a surviving person or entity under a merger or acquisition of Customer, upon written notice to New Relic, provided that such assignment does not expand the scope of subscription granted in the Service, including the type or quantity of the subscription granted. New Relic may assign this Agreement (or a part of it) to: (i) its parent or affiliate (ii) in the ordinary course of business to provide Services hereunder; or (iii) to a surviving person under a merger or acquisition of New Relic or (iv) the successor of the business to which this Agreement relates, upon written notice to Customer. Except as provided in this Section 12.3, Customer may not assign, voluntarily, by operation of law or otherwise, any rights or obligations under this Agreement without the prior, written consent of New Relic, and any such assignment shall be null and void.

12.4 Notices. Any notice under this Agreement must be given in writing. New Relic or its Affiliates may provide notice to Customer via email or through Customer’s account and such notices to a Customer will be deemed given upon the first business day after the notice was sent. Customer shall provide notice to New Relic by mail to: New Relic K.K., 18F Midtown Tower, 9-7-1 Akasaka, Minato-ku, Tokyo, with copy to New Relic, Inc., 188 Spear Street, Suite 1200, San Francisco, CA, USA 94105, Attn: General Counsel. Customer notice to New Relic will be deemed given when received by New Relic either by letter delivered by nationally recognized overnight delivery service or postage prepaid mail to the above address.

12.5 Order of Precedence. In the event of a conflict between the Order Form and the New Relic Enhanced Terms of Service, the Order Form shall govern, though only to the extent of the conflict.  This Agreement has been prepared and executed in the Japanese language, which will govern in all respects. The English translation of this Agreement is for reference purposes only. All communications and proceedings relating to this Agreement must be conducted in Japanese. The controlling language with respect to matters set forth in an Order Form may be separately specified in the Order Form; provided however, that the language of communications and proceedings relating to Order Forms shall be Japanese.

12.6 Force Majeure. Neither party will be responsible for any failure to perform or delay in performing any of its obligations under this Agreement where and to the extent that such failure or delay results directly or indirectly from an event beyond reasonable control of such party (in the case of New Relic, including its Affiliates), including without limitation, acts of God, acts of government, floods, fires, earthquakes, civil unrest, acts of terror, strikes or other labor problems (other than those involving New Relic employees), failures of the Internet, third-party service provider failures or delays, or denial of service attacks (“Force Majeure”).

12.7 Injunctive Relief. Each party acknowledges and agrees that a breach or threatened breach of any covenant contained in this Agreement may cause irreparable injury, that money damages may be an inadequate remedy and that each party will be entitled to seek temporary and permanent injunctive relief to restrain the other party from such breach or threatened breach. Nothing in this Section will be construed as preventing a party (in the case of New Relic, including its Affiliates) from pursuing any and all remedies available to it, including the recovery of money damages.

12.8 Independent Contractors and No Agency. The parties are independent contractors under this Agreement and nothing herein will constitute either party as the employer, employee, agent or representative of the other party, or both parties as joint venturers or partners for any purpose. Nothing in this Agreement is intended to constitute a fiduciary relationship, agency, joint venture, partnership or trust between the parties. No party has authority to bind the other party.

12.9 Anti-Corruption and Export Compliance. Each party shall, and shall cause its employees, consultants and agents to, comply with the Foreign Corrupt Practices Act of 1977 and the UK Bribery Act 2010. Accordingly, neither party may offer, make or authorize any payment or gift or anything of value, directly or indirectly, to any domestic or foreign government official, to secure, maintain, or direct business, or for any other purpose. The Service and Software may be controlled by the United States and other governments for export, re-export, deemed export, and import purposes (jointly, export and import). Customer agrees to comply with all such export and import laws, regulations, directives, rules, and controls regarding the Service including but not limited to the United States Export Administration Regulations, International Traffic in Arms Regulations, Office of Foreign Asset Control directives, sanctions, prohibitions and restrictions, and all treaties, Executive Orders, statutes, amendments and supplements thereto (laws). Customer is responsible for obtaining all export and import licenses, authorizations, permissions, and to accomplish other acts to comply with all such laws. The Service is commercial and shall be used for non-prohibited, commercial purposes by non-prohibited end-users and shall not be exported or transferred to any end-user located in a country embargoed by the United States, presently North Korea, Iran, North Sudan, Syria and Cuba, or to a national of such a country, without the appropriate license or authorization. Customer will not export the Service to a person or entity denied, prohibited, debarred or sanctioned (collectively, “Denied”) by the United States Government, and Customer represents that it is not such a Denied person or entity.

12.10 Anti-Social Forces.  Each party hereby represents and warrants to the other party that (i) its officers or employees are not, or are not associated with any anti-social forces (hanshakaitekiseiryoku), (ii) no anti-social forces are involved with its management, and (iii) it or its officers or employees do not, directly or indirectly, have monetary or other relationship with any anti-social forces, or provide funds under any name to or support any anti-social force, and covenant to the other party that it shall not do anything which may result in any of the items described above. Each party may promptly terminate this Agreement by notice to the other party in case of breach of the representations and warranties or covenants set forth in this Section 12.11.

12.11 Changes to the Agreement. New Relic may modify this Agreement from time to time provided that if a modification materially impacts this Agreement, New Relic will use reasonable efforts to notify Customer (by, for example, sending an email to the billing or technical contact Customer designates in the applicable Order Form, posting on New Relic’s website, or through Customer’s New Relic account). If New Relic modifies this Agreement during the Customer’s then-current Subscription Term, the modified version will be posted on https://www.newrelic.co.jp/termsandconditions/enhanced-terms-of-service and will only be effective upon the Customer’s next renewal of a Subscription Term. If Customer objects to the updated New Relic Enhanced Terms of Service, as Customer’s exclusive remedy, Customer may choose not to renew, including cancelling any Subscription Term set to auto-renew.

12.12 Entire AgreementSeverability; Counterparts.  This Agreement constitutes the entire agreement between the Parties hereto pertaining to the subject matter hereof, and any and all prior or contemporaneous written or oral agreements existing between the Parties hereto and related to the subject matter hereof are expressly canceled. Customer acknowledges and agrees that any information provided by New Relic or its Affiliates regarding potential future products, features, or functionality is intended to outline New Relic’s general product direction. Customer’s purchasing decision has not relied upon such information nor is dependent on any oral or written public comments made by New Relic or its Affiliates. Any failure to enforce any provision of this Agreement will not constitute a waiver thereof or of any other provision. In the event that any provision of this Agreement is held by a court or other tribunal of competent jurisdiction to be unenforceable, such provisions will be limited or eliminated to the minimum extent necessary so that this Agreement will otherwise remain in full force and effect and enforceable.